Skip to main content
Vraag

Internet valt regelmatig weg op Box 12

• August 27, 2025
  • 6 reacties
  • 75 keer bekeken

Sinds kort heb ik glasvezel van KPN. Ik heb de box 12 modem/router (Firmware: V12.C.25.06.06).

Meerdere keren per dag valt het internet kort weg, zowel bekabeld als via WiFi. Op mijn TV box krijg ik tijdens het streamen bijvoorbeeld de melding dat het netwerk geen internet vebinding heeft en mijn beeld loopt dan vast, om kort daarna weer te herstellen.

Echter, als ik inlog op de modem kan ik nergens logs o.i.d. zien, dus het is lastig de oorzaak te achterhalen. 

Hoe kan ik de oorzaak van dit probleem achterhalen en oplossen?

6 reacties

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 27, 2025

Hoi ​@Channel56, uiteraard vervelend dat dit gebeurd.

Komt de verbinding automatisch weer terug? Of moet je daar zelf handelingen voor doen?

bijv. Stroom van de modem af o.i.d.

En welke lampjes branden er als er geen verbinding is op de modem en op je glasvezelkastje?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2025

​@Sluisie81 de verbinding herstelt automatisch en relatief snel (denk aan 20-30 sec). Het is lang genoeg om calls vast te laten lopen of streaming te laten stotteren. 

De lampjes heb ik niet bekeken, want het modem staat op een niet al te makkelijk bereikbare plek waar ik niet zo 123 ben als ik zie dat het beeld vastloopt.

Op de web interface lijkt alles in orde.

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 28, 2025

Dat is wel gek inderdaad.

Denk dat het handig is dat hier een Moderator van KPN naar kijkt/mee kijkt.

​@Alex van KPN Kun jij hier een meekijken wat het probleem zou kunnen zijn.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 30, 2025

Goedemorgen ​@Channel56 , dank voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dat je verbinding meerdere keren per dag wegvalt, is natuurlijk niet de bedoeling en kan me ook voorstellen dat dit het nodige ongemak met zich mee kan brengen dus goed dat je hier melding van maakt. In eerste instantie zou ik je in dit geval adviseren om hier een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk. Vanuit daar kunnen mijn collega's je gegevens er direct bij pakken en je verbinding doormeten, dat lijkt me hier het juiste beginpunt. Wat je zelf trouwens nog wel zou kunnen proberen, is om het glasvezelkastje eens te resetten door die minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken. Helpt dat niet, dan dus even contact opnemen met onze Helpdesk. Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?

• Nieuwkomer
  • August 31, 2025

Precies het zelfde probleem heb je al een oplossing gekregen? Alvast bedankt

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 2, 2025

Hoi ​@Hendrikss en ook jij dank voor jouw bericht!

Heb je hier al eens contact over opgenomen met onze Helpdesk? Vanuit daar kunnen ze je verbinding direct doormeten en vanuit daar verder kijken wat er eventueel nodig is. De makkelijkste manier is om hier een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk! Laat je ons ook nog even weten wat daar uit is gekomen?