Skip to main content

Goedemorgen,

Ben al maanden bezig met problemen met mijn modem. Elke keer moeten we weer alles door lopen met resetten van de modem etc. Ook al een keer of 2 een expert op afstand mee laten kijken.

Internet/wifi valt vaak weg. Dit is dan voor een aantal seconden. Tv begint dan raar te doen ( Geluid word verstoord)

Ook tijdens het gamen merk ik het gelijk. Hierdoor valt de game evenuit en kan ik niks doen.

Op de modem is dan ook te zien dat de blauwe lampje gaat knipperen inplaats van dat deze groen brand.

Heb al meerdre keren gevraagd voor de nieuwe modem. Ook omdat ik weet dat de v10a uit word gefaseerd leek mij dit geen probleem.

Helaas is het tot op heden nog niet opgelost.

Vandaag zaten we namelijk weer eens zonder wifi.

Hopen dat dit snel kan worden opgelost.

 

Groet, Job 

Hallo @JPVisser , vervelend als je wifi ineens wegvalt. Heb je glasvezel of DSL?

(Welk modem heb je?) Ik zie in de titel dat je een Experiabox V10A hebt. En tijdens het uitvallen van internet, kan je dan zien of er lampjes van kleur veranderen/knipperen/uit gaan?

Je kan in je modem ook de logs bekijken, om te zien wat er precies gebeurt op het tijdstip van uitval. Heb je daar al iets opvallends gevonden?


Heey @XS4-Arjan ,

 

We hebben glasvezel.

De lampje gaat dan blauw knipperen.

Door KPN is ook in de logs gekeken en kunnen zien dat de internet heel even wegvalt.

Alleen word steedts van kastje naar de muur gestuurd.

We zijn onderstussen ook al een keer verhuisd. Ook op de nieuwe adres blijft hij het zelfde doen.

Groet, Job


@JPVisser , als KPN ziet dat internet heel even wegvalt, gebeurt dat dan op de glaslijn of tussen het glaskastje en je experiabox? Als het de glasvezel is, moet KPN daarop ingrijpen, dan is het een storing in hun deel van het netwerk. Als het na het glaskastje is, kan het van alles binnenshuis zijn of in de hardware van je router/glaskastje. Om zeker te zijn, het volgende wel checken:

  • is de kabel tussen het glaskastje en je experiabox nog goed (let op knikken en verwringingen), eventueel de kabel eens vervangen door een ander/nieuw exemplaar
  • Zitten de stekkers van de kabels goed vast
  • Is er in de logs iets terug te vinden ten tijde van de storingen?

Ik ben nu vooral benieuwd naar waar KPN ziet dat het internet wegvalt (glasvezel of al binnenshuis).


@XS4-Arjan 

Gebeurt tussen glas kastje en experia box.

We zijn een aantal maanden terug ook verhuisd. Op vorige adres had ik het zelfde probleem.

Al nieuwe kabels tussen glas en modem gedaan. 

Stekkers meerdere malen gecontroleerd.

 


het enige dat nog hetzelfde is aan mijn opstelling is de v10A na de verhuizing.


Heb je hetzelfde modem? Daar lijkt het probleem heel waarschijnlijk te liggen.


@XS4-Arjan Ja de v10a is het enige in de opstelling dat hetzelfde is gebleven.

Dit ook aangegeven aan KPN. Alleen willen ze tot op heden geen nieuwe sturen.


Dan toch maar weer naar de helpdesk bellen, of je privegegevens hier invullen hopen dat een moderator er even naar kijkt,


@XS4-Arjan Heb het ingevuld. Wacht nog wel even. Anders bel ik wel weer de klantenservice


@JPVisser het kan een paar dagen duren hoor, het is voor de moderators ook best druk had ik begrepen.


@XS4-Arjan Wacht al een tijdje. Dus die paar dagen extra 😋


Hoi @JPVisser, excuses voor de late reactie. Je bent er even tussendoor geschoten. 

Ik heb even meegekeken naar jouw verbinding. Tot aan jouw modem zie ik geen verbrekingen. Dus tot daar gaat het goed. Dan moet haast wel het modem de boosdoener zijn. Aangezien je in beide huizen hetzelfde probleem hebt. Ik heb dan jouw modem ook vervangen. 

In de mail en sms zie je hoe je het oude modem bij een servicepunt kan omruilen voor een nieuwe. 


Heey @Bart van KPN ,

Bedankt voor je reactie en het vervangen van de modem.

Groet, Job

 


Graag gedaan. Mocht deze niet naar behoren werken, hoor ik dat graag.Â