Skip to main content

Hallo, ik heb net mijn oude modem KPN box 12 vervangen voor een nieuwe. nu blijft het lampje van het internetop de box knipperen. ik heb geen internet meer. welke actie kan ik nemen om het internet actief te krijgen ? Wij hebben glasvezel als verbinding.

Hallo @Rikien

 

Heb je de kabel die vanaf het glasvezelmodem komt op de rode WAN poort aangesloten?

Herstart het glasvezelmodem eens door hem minimaal 2 minuten van de stroom halen en weer aan te sluiten, duurt meestal wel even voor die herstart is, werkt het daarna wel?


Hallo @GeSp 
 

Dat heb ik inderdaad gedaan en ook alle kabels nagekeken. De oude modem heb ik eraf gehaald om de nieuwe bij het postkantoor te kunnen ophalen. Nieuwe met dezelfde stekkers verbonden en sindsdien geen internet meer.


Hallo @Rikien 

 

Je zou nog een handmatige reset van de Box 12 kunnen proberen:

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Als dat ook niet helpt dan kan je eigenlijk zelf verder niets doen behalve de Klantenservice 0800-0402 bellen, voor storingen 24/7 bereikbaar.


@GeSp 

 

Bedankt voor je tip. Heb ik gedaan en dan maar kijken. Anders bel ik inderdaad morgen KPN.


Is het reeds opgelost @Rikien?Â