Skip to main content

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Vandaag ben ik bezig geweest met de overgang naar Unifi, dit is gelukt op enkel de tv na. Deze krijgen geen software gevonden geeft het steeds aan. Ik heb snooping aan staan, via ssh heb ik verbinding gemaakt en het udm-iptv pakket geïnstalleerd.

Ik loop momenteel een beetje vast, ik heb wel iets gelezen over een json file die ik moet aanpassen, maar dit gaat me net iets te ver. https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn.

@wjb misschien dat jij hier meer van weet?


Misschien kan deze github je verder helpen.

https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Meer informatie kan je wellicht vinden in het onderstaande topic.

 


Misschien kan deze github je verder helpen.

https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Meer informatie kan je wellicht vinden in het onderstaande topic.

 

Deze heb ik gevolgd met de configuratie, bij de stap configuring internal lan, kan ik stap 2 echter niet doen (een apart vlan aanmaken), omdat er des tijds een kabel verkeerd getrokken is in mijn huis… IPTV staat op het algemene LAN netwerk dan ook ingesteld. 

Verdere stappen ook gevolgd, tot en met einde van dit document.

Ik ga straks heel de IPTV_ configure via ssh doorlopen, of ik nog iets kan vinden, ik laat nog weten weten wanneer ik iets heb kunnen vinden.

Of is het misschien zo dat ik alsnog een VLAN moet maken voor het "standaard" netwerk?


Volgens mij dien je inderdaad alsnog een tweede VLAN te maken voor IPTV. VLAN 4.


Volgens mij dien je inderdaad alsnog een tweede VLAN te maken voor IPTV. VLAN 4.

Thnx, ik bedenk me nu dat dit misschien toch kan. Echter moet ik dan (natuurlijk) wel weer een Ubiquiti switch halen voor 100 euro... 

Maar ga straks eerst proberen of het over een vlan wil lukken, iig bedankt voor de reactie!


Hieronder staat IGMP Snooping & Multicast DNS aan*

 

VLAN is aangemaakt, echter nog geen succes :(

Heb via SSH de volgende stappen doorlopen in de router; hier heb ik hem nu ingesteld staan op de VLAN, vervolgens kies ik igmpproxy (default), enable quickleave; yes, igmpproxy debugging; no.

De Port waar het tv kastje op is aangesloten*


Onderin IPTV Support staat ook gewoon al heel de tijd aan, ik geef het op voor nu, morgen weer een nieuwe dag.


wat ik toendertijd ook bij mijn edge router heb moeten doen is een static route toevoegen naar het iptv platform ik weet niet of je die moegelijkheid nog ergens hebt in de dream machine ?

 

anders kan je ook hier nog even kijken

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2065234


Deze heb ik gevolgd met de configuratie, bij de stap configuring internal lan, kan ik stap 2 echter niet doen (een apart vlan aanmaken), omdat er des tijds een kabel verkeerd getrokken is in mijn huis… IPTV staat op het algemene LAN netwerk dan ook ingesteld. 

Het is ook niet verplicht om aan de LAN zijde een apart vlan te gebruiken.


wat ik toendertijd ook bij mijn edge router heb moeten doen is een static route toevoegen naar het iptv platform ik weet niet of je die moegelijkheid nog ergens hebt in de dream machine ?

Handmatig ingestelde static routes moet je voorkomen. De route naar het TV platform op vlan 4 moet je laten verzorgen door rfc3442-classless-static-routes.


Thnx, ik bedenk me nu dat dit misschien toch kan. Echter moet ik dan (natuurlijk) wel weer een Ubiquiti switch halen voor 100 euro... 

Mocht je alsnog een switch nodig hebben: het kan ook met een Unifi Flex Mini van €36. Die heb ik in gebruik om de LAN poort waar de Box aan hangt aan een apart VLAN te koppelen.


Mocht je alsnog een switch nodig hebben: het kan ook met een Unifi Flex Mini van €36. Die heb ik in gebruik om de LAN poort waar de Box aan hangt aan een apart VLAN te koppelen.

Of met (bijvoorbeeld) een Netgear GS105Ev2.


Mocht je alsnog een switch nodig hebben: het kan ook met een Unifi Flex Mini van €36. Die heb ik in gebruik om de LAN poort waar de Box aan hangt aan een apart VLAN te koppelen.

Of met (bijvoorbeeld) een Netgear GS105Ev2.

Ik ging er vanuit dat @vdBurgt in het Ubiquiti-ecosysteem wil blijven, maar er zijn uiteraard andere opties. De Flex Mini is de goedkoopste binnen de Unifi-range en er is niks nodig van 100 euro, was mijn strekking.


Update (fyi);

https://community.ui.com/questions/Guide-VLAN-IPTV-Setup-with-UniFi-Devices-/8e00582f-3c75-4815-983f-a5c7fd0aad2c

Bovenstaande link ben ik nu aan het bekijken, hier zie ik ingesteld staan dat het VLAN only is, ik dacht dit ik dit niet had geselecteerd. Zodra ik thuis ben vanmiddag ga ik dit even testen.


Die link is voor een USG en dat is een heel ander apparaat dan jouw UDR.


Die link is voor een USG en dat is een heel ander apparaat dan jouw UDR.

Klopt, had ik ook gezien.

Echter is het zo dat het om het instellen van de VLAN gaat, en niet zo zeer om het apparaat zelf + testen kan altijd 😉.

Ik geef vanmiddag een update.


Die link is voor een USG en dat is een heel ander apparaat dan jouw UDR.

Klopt, had ik ook gezien.

Echter is het zo dat het om het instellen van de VLAN gaat, en niet zo zeer om het apparaat zelf + testen kan altijd 😉.

Ik geef vanmiddag een update.

Nogmaals, er hoeft geen apart vlan gebruikt te worden, er mag/kan een apart vlan gebruikt worden.


Wil inderdaad nog niet werken (zoals je al verwachte @wjb)

Ik heb gekeken bij de informatie van het tv kastje, hier zie ik nu staan dat IPTV geen ip adres ontvangt. 

Misschien toch iets met een static route, wat @Appelzaadje eerder vertelde?


Ook heb ik iets gelezen over DHCP optie 60, hier ging het wel weer over een ander apparaat, en zie ik deze ook niet tussen de instellingen terug.


Ik gok dat hij hem nu pakt!!!

DHCP 60 optie 121 was de truc.

Software wordt nu geladen op het tv kastje, dus gok dat hij er nu wel komt.

@wjb @Appelzaadje @RoyT @freddyfrl allemaal bedankt voor de vlugge reacties.


Super toch! Laat het vooral weten of je nog ergens anders tegen aanloopt.


Ik gok dat hij hem nu pakt!!!

DHCP 60 optie 121 was de truc.

Software wordt nu geladen op het tv kastje, dus gok dat hij er nu wel komt.

@wjb @Appelzaadje @RoyT @freddyfrl allemaal bedankt voor de vlugge reacties.

Voor andere die hier tegenaan lopen, in de WAN instellingen DHCP Client Options; Option 60 Value 121. Daarnaast zorgen dat de VLAN goed is ingesteld, dit moet je instellen via SSH. Kijk op de github pagina die helemaal bovenaan dit artikel staat.


vdBurgt schreef:

Daarnaast zorgen dat de VLAN goed is ingesteld, dit moet je instellen via SSH. Kijk op de github pagina die helemaal bovenaan dit artikel staat.

Nogmaals, een apart vlan voor de TV ontvangers is niet noodzakelijk.


wat ik toendertijd ook bij mijn edge router heb moeten doen is een static route toevoegen naar het iptv platform ik weet niet of je die moegelijkheid nog ergens hebt in de dream machine ?

Handmatig ingestelde static routes moet je voorkomen. De route naar het TV platform op vlan 4 moet je laten verzorgen door rfc3442-classless-static-routes.

excuus deze staat idd niet static is ook weer wat jaren geleden dat ik die heb ingesteld

 

 

Fijn dat het gelukt is @vdBurgt 


Thnx, ik bedenk me nu dat dit misschien toch kan. Echter moet ik dan (natuurlijk) wel weer een Ubiquiti switch halen voor 100 euro... 

Mocht je alsnog een switch nodig hebben: het kan ook met een Unifi Flex Mini van €36. Die heb ik in gebruik om de LAN poort waar de Box aan hangt aan een apart VLAN te koppelen.

Unifi Flex Mini ondersteund officieel geen IGMP dus als het werkt niet meer aan knutselen.

Persoonlijk zou ik hem niet aanraden hiervoor