Skip to main content
Beantwoord

IPV6 adressen inzien via de webinterface van de KPN Box 12

• July 21, 2026
  • 2 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb nu een tijdje al ipv6 aangezet, maar ik kan eigenlijk nergens apparaten terugvinden op ipv6-address in de modem GUI. Bloedirritant eigenlijk, want soms heb ik ips die ineen log opduiken en ik niet direct kan plaatsen. Kunnen jullie dit zsm meenemen in een update zodat ook de ipv6 zichtbaar is onder "Verbonden appraten” ?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Donder en Bliksem . Sorry dat ik nu pas reageer.

Je topic had wel een interne tag meegekregen dus je feedback wordt meegenomen. Ik was het alleen zelf even uit het oog verloren. Excuus daarvoor

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 1, 2026

Hoi ​@Donder en Bliksem . Sorry dat ik nu pas reageer.

Je topic had wel een interne tag meegekregen dus je feedback wordt meegenomen. Ik was het alleen zelf even uit het oog verloren. Excuus daarvoor

Edokter
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 1, 2026

Dit is inderdaad een gemis. Maar zoals zoveel IPv6 functies, is dit blijkbaar nog niet geimplementeerd. Het zal waarschijnlijk wel een keer verschijnen; IPv6 is behoorlijk wat comlexer dan IPv4. Zo kan ARP (Adress Resolution) niet gebruikt worden; dit gebeurt met IPv6 vie NDP (Neighbour Discovery), waar Router Advertisement ook een deel van is.

Je kan ondertussen een netwerk scanner zoals FING gebruiken om achter het MAC adres te komen.