Binnenkomend IPv6 verkeer wordt sinds enige tijd geblokkeerd, vermoedelijk door mijn Box12. Ik had het eerst niet in de gaten, maar het lijkt rond eind maart te zijn begonnen. Uitgaand IPv6 gaat prima, maar binnenkomende verbindingen is nada nop. Resultaat is dat de webserver - die op IPV6 luistert - het vanaf internet niet meer doet. Dat is welliswaar ondervangen met een IPv4, maar ik heb een hekel aan manke infra.
Firewall van de modem staat op laag (eigen firewall achter het modem). Heb ook geprobeerd met instelling “aangepast” de spullen te activeren, maar zonder resultaat. De eigen firewall ziet in de logging ook aleen maar sessies die naar buiten worden opgezet. Ook het switchen van laag naar hoog en terug van de modem firewall, zoals is geadviseerd in een ander topic heeft niet geholpen. Merkwaardig en misschien ook wel gelukkig dat het alleen IPv6 betreft.
- is er toevallig recent nieuwe firmware gedistribueerd ? (ik heb Firmware V12.C.24.05.14, maar geen mailtjes over updates gezien)
- wordt IPv6 verkeer naar de KPN klanten per ongeluk door KPN gefilterd?
- wie heeft er nog tips?