Skip to main content
Vraag

IPv6 verbinding werkt niet goed via mijn KPN Box 14

• August 28, 2025
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

Beste,
ik heb een issue met de IPv6 support van jullie modem.

regelmatig valt mijn intenet verbinding weg voor 15 min, en sinds vorige week werkt mijn verbinding met zscaler helemaal niet meer.

Ip IPv4 werkt alles prima

graag hoor ik of ik iets aan de instellingen moet wijzigen of det er een probleem in het netwerk is, en wanneer dit opgelost kan worden.

gr Hans

8 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 1, 2025

Hoi Hans. Voor zover ik weet zou het modem de instellingen gewoon automatisch moeten oppakken. Je zou nog even het glasvezelpunt en het modem van een herstart kunnen voorzien om te kijken of dat een verbetering brengt.

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 1, 2025

https://test-ipv6.com doet helemaal niets meer met KPN.

Ook https://watismijnip.nl geeft alleen een ipv4 weer.

Bij Ziggo werken beide wel netjes.

Iets met nieuwe firmware, mods informeren en uitrollen?

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 1, 2025

@Woudenbe iets gevonden wat voor mijn Windows 10 PC werkt:

“To flush an IPv6 connection on Windows 10, you should restart your network adapter by disabling and then re-enabling it in the Network Connections settings, or you can disable and re-enable the IPv6 protocol on the adapter via its properties, or by using PowerShell commands to force a new temporary IPv6 address.”

Lang verhaal kort: Even ipv6 uitzetten via de netwerkkaart properties. En daarna weer aanzetten.
Mijn 2e spook ipv6 is nu verdwenen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

Wat is het kenmerk van dat “spook ipv6”, in het bijzonder in de eerste vier blokken?   Meerdere IPv6 adressen aanwezig hoeft geen probleem te zijn.

Normale eerste vier blokken zijn 2a02:mmmm:nnnn:0:: en fd5a:mmmm:nnnn:0::, die zitten elkaar niet in de weg. 

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 8, 2025

@Woudenbe 

@hmmsjan_2 
Klopt, het is inderdaad geen probleem. Met of zonder extra ipv6 werkte ipv6 niet.
Eerste snelle test, modem reboot + firmware update + 2e modem reboot, daarna Windows 10 reboot en ipv6 werkt.

• Auteur
  • Helper
  • September 8, 2025

Verbinding met mn werk geeft nog steeds problemen. Ik denk dat ik ipv6 maar gewoon laat uitstaan. 

Misschien voor kpn, zet het standaard uit zodat jullie klanten geen problemen krijgen tot dat het helemaal is opgelost.

Gr Hans

Ik heb ook problemen met ipv6, verbinding traag of valt weg. Ook na de laatste firmware update van verleden week. Ook op tablet en mobiel,ipv6 uit en geen problemen meer. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 16, 2025

Vreemd ​@Gasolinibenzini ik zal dit terugkoppelen als feedback richting de developers. Wellicht kan je dan voorlopig ipV4 dan aanlaten staan.