Skip to main content
Beantwoord

Is de modem update niet uitgevoerd als ik de KPN Thuis app nog kan gebruiken?

• December 28, 2024
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img

Best Forum, ik ben hier nieuw en ik hoop dat u mij kunt helpen.

Klopt het dat als in de MijnKPN app de optie wordt geboden om de KPN Thuis app te downloaden voor Wifi aanpassingen, en in de webbrowser nog steeds de oude webinterface van het Experiabox V10 modem met pairbonding is te zien, dat dan de op 8, 13 en 14 december in de MijnKPN app aangekondigde modem update niet is uitgevoerd ?

ik vraag dit omdat vanmorgen een KPN 0800-0402 helpdeskmedewerker mij vertelde dat na de aangekondigde modemupdate er niets voor mij zou veranderen, de webinterface zou hetzelfde zijn en de MijnKPN app zou ook niet anders werken dan voorheen. Ook zou er geen melding zijn als de update heeft plaatsgevonden.

Dat laatste zou kunnen maar de andere opmerkingen lijken mij pertinent onjuist.

Wellicht is er een moderator met meer verstand van deze materie die mij kan vertellen hoe het zit met de modem update.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Old Geezer met je huidige firmware kun je de KPN thuis app nog gedeeltelijk gebruiken. De app wordt uitgefaseerd en MijnKPN neemt steeds meer taken van de thuis-app over.

Als je eenmaal de nieuwe firmware hebt, is de thuisapp niet meer te gebruiken en alleen nog de MijnKPN-app.

de updates liggen tijdens de feestdagen stil en gaan vanaf 6-1-2025 weer uitgerold worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 28, 2024

Beste ​@Old Geezer Welke firmwareversie heeft jou modem nu?

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • December 28, 2024

Verzuimd te vermelden, de firmware is V1.01.00T04.3Intermediate, een oudje dus.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 28, 2024

Beste ​@Old Geezer met je huidige firmware kun je de KPN thuis app nog gedeeltelijk gebruiken. De app wordt uitgefaseerd en MijnKPN neemt steeds meer taken van de thuis-app over.

Als je eenmaal de nieuwe firmware hebt, is de thuisapp niet meer te gebruiken en alleen nog de MijnKPN-app.

de updates liggen tijdens de feestdagen stil en gaan vanaf 6-1-2025 weer uitgerold worden.

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • December 28, 2024

Bedankt ​@JanD 

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 14, 2025

Na het 5de (!) bericht dat het modem geupdate zou worden en dat dit vannacht zou gebeuren is er inderdaad iets gebeurd, de modem firmware is weliswaar nog steeds de intermediate versie en de webinterface van het modem nog steeds dezelfde als voorheen maar ik kreeg dit keer bij de inlog pagina direct een melding dat ik zonder in te inloggen verder moest gaan en daarna mijn modem wachtwoord moest aanpassen.
Dat had ik nog niet eerder meegemaakt en toen ik na het aanpassen van het wachtwoord de modem Status onder Geavanceerd bekeek bleek dat de Showtime rond middernacht was gereset en dat duidt erop dat op afstand het modem een volledige reset heeft gehad.

Waarom de firmware niet is geupdate weet ik niet, misschien is het geprobeerd maar mislukt, misschien gebeurt het updaten in stappen en volgt de update een aantal dagen later.

Het is nu dus wachten op bericht 6 dat het modem een update krijgt 😉

Â