Skip to main content
Beantwoord

Is de update voor Experia Box V10 veilig? En kan de update op een later tijdstip?

• January 8, 2025
  • 2 reacties
  • 58 keer bekeken

Tijdens de nachtrust schakelen we de experiabox uit. In verband met stralingsdruk. Kan de update ook op een ander tijdstip b.v. op afspraak overdag plaats vinden en hoe lang gaat het duren? In hoeverre is de nieuwe update zodanig dat er makkelijker taps of andere afluister praktijken kunnen plaatsvinden of faciliteren? Dus betreffende de privacy? Omdat u, en elke medewerker dan makkelijker in het wifi netwerk kan kijken b.v. wanneer er apparaten op aangesloten zijn. Of moet daar aan mij toestemming worden gevraagd (Ik denk zo wie zo).

Met groet,

Niek

Beste antwoord door Marlon92

Kan de update ook op een ander tijdstip b.v. op afspraak overdag plaats vinden en hoe lang gaat het duren?

Ja, de update wird vanzelf later een keer geïnstalleerd. 

In hoeverre is de nieuwe update zodanig dat er makkelijker taps of andere afluister praktijken kunnen plaatsvinden of faciliteren?

Dit is natuurlijk gewoon onzin. Zoiets gebeurt niet op het modem. Als dat al gebeurt,  dan gebeurt dat ergens in een geheim kamertje bij KPN. En niet in je modem. 

Dus betreffende de privacy? Omdat u, en elke medewerker dan makkelijker in het wifi netwerk kan kijken b.v. wanneer er apparaten op aangesloten zijn. Of moet daar aan mij toestemming worden gevraagd (Ik denk zo wie zo).

Als je zeker wil weten dat da niet gebeurt, dan kan je een eigen router gebruiken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Antwoord
  • January 8, 2025

Kan de update ook op een ander tijdstip b.v. op afspraak overdag plaats vinden en hoe lang gaat het duren?

Ja, de update wird vanzelf later een keer geïnstalleerd. 

In hoeverre is de nieuwe update zodanig dat er makkelijker taps of andere afluister praktijken kunnen plaatsvinden of faciliteren?

Dit is natuurlijk gewoon onzin. Zoiets gebeurt niet op het modem. Als dat al gebeurt,  dan gebeurt dat ergens in een geheim kamertje bij KPN. En niet in je modem. 

Dus betreffende de privacy? Omdat u, en elke medewerker dan makkelijker in het wifi netwerk kan kijken b.v. wanneer er apparaten op aangesloten zijn. Of moet daar aan mij toestemming worden gevraagd (Ik denk zo wie zo).

Als je zeker wil weten dat da niet gebeurt, dan kan je een eigen router gebruiken.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 8, 2025

Beste ​@Steenidee als je weet wanneer de update komt kun je ook alleen de wifi uitzetten i.v.m. de straling. Buiten de wifi zendt de modem geen straling uit.

Compleet uitzetten is nergens voor nodig en als je vaste telefoon hebt, werkt dat ook niet met een off-line modem.

Â