Skip to main content

Goedendag,

daar mijn modem regematig hapert en verbindingsproblemen geeft, ontvang ik graag een nieuw modem.

is dat mogelijk?

vr gr

Menno

Hoi @Menno, wat valt precies weg en hapert? Is dat de volledige verbinding, is dat alleen het internet, is dat bekabeld, is dat draadloos?

Als als wegvalt, wat doen de lampjes op het modem dan?

Met de informatie in je bericht is het moeilijk om te beoordelen wat er precies aan de hand is en wat de oplossing is. Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken.


Dank voor je reactie Japer.

Het is heel wisselend. 
bijna atija alleen draadloos laat het afweten, maar soms ook de bekabelde verbinding met de tv. Lampjes blijven allemaal gewoon branden.

Al diversen malen een reset gedaan maar het blijft behelpen.

Het ging eigenlijk altijd goed tot twee weken geleden. Dat valt wifi naast in de woonkamer ook de bovenliggende verdiepingen weg.

router staat beneden in meterkast.

alvast dank voor het meedenken.

grtz Menno


Dat maakt het inderdaad wisselend @Menno. Heb je ook kunnen kijken wat de lampjes op het modem doen op het moment dat de verbinding wegvalt? Wat die lampjes doen geeft een beeld of we naar het modem, de verbinding in huis of buitenshuis moeten kijken. Met wat ik aan de verbinding kan zien lijkt het niet aan de verbinding buitenshuis te liggen. Als het vooral de Wifi is kan het ook zijn dat er een stoorzender is die daar invloed op heeft.

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt.


Ok dank voor je reactie.

ik zie niets vreemds aan de lampjes als ik slechte ontvangst heb.

Als iets stoort kan het van alles zijn. Ik heb geen nieuwe apparatuur oid.

vrees dat ik van alles moet gaat testen. 

Hue lampen, Sonos, Apple router etc etc
dank zover.

Mocht het niet lukken, dan koop ik een andere router.

gr en dank voor het meedenken.

Menno


Een stoorzender zou ook buitenshuis kunnen zijn, het Wifi signaal gaat door de lucht en signalen van buitenaf stoppen niet zomaar bij je voordeur. Als er een sterke radiozender in de buurt is kan die bijvoorbeeld invloed hebben.

Je zou de apparaten die je noemt los kunnen halen en stuk voor stuk weer aansluiten om te kijken of het probleem optreedt na het aansluiten van 1 specifiek apparaat. 

Als het een van die apparaten is kan een eigen router precies hetzelfde beeld vertonen, dat zou natuurlijk ook zonde zijn.