Skip to main content

Is er meer duidelijk over update 12. Ik zit hier al maanden op te wachten. Vindt het niks dat ik gedwongen wordt de ipranges gebruiken die een programmeur bedacht heeft ipv mijn eigen interne keuzes. 

Dat ligt eraan of er ook superwifis thuis zijn aangesloten op de v12. Die groep wordt als laatste gedaan. Men is eerst bezig met alleen de v12.


Dat ligt eraan of er ook superwifis thuis zijn aangesloten op de v12. Die groep wordt als laatste gedaan. Men is eerst bezig met alleen de v12.

Is de uitrol naar "losse" V12's niet allang afgerond en zo nee, waarom niet?

Het kan toch niet zo zijn dat men nu al een jaar bezig is met die uitrol naar "losse" V12's.


Dat ligt eraan of er ook superwifis thuis zijn aangesloten op de v12. Die groep wordt als laatste gedaan. Men is eerst bezig met alleen de v12.

Ik heb idd superwifi 2.


Duurt idd erg lang upgrade firmware voor klanten met superwifi.


Dat ligt eraan of er ook superwifis thuis zijn aangesloten op de v12. Die groep wordt als laatste gedaan. Men is eerst bezig met alleen de v12.

Is de uitrol naar "losse" V12's niet allang afgerond en zo nee, waarom niet?

Het kan toch niet zo zijn dat men nu al een jaar bezig is met die uitrol naar "losse" V12's.

Ik was van de week even bij mijn moeder thuis, en haar modem hebben ze inderdaad ook niet niet geüpdatet, niet dat ze daar om geeft maar ik was benieuwd.

Ik persoonlijk ben hierom bij mij thuis overgestapt op een eigen modem zodat je niet echt afhankelijk bent van dit soort dingen.

Is wel met SuperWiFi2 maar ik geloof dat enkel modems met SuperWiFi1 niet geüpdatet word@BruisTablet , maar hang me er niet aan op haha.

@Uranday Helaas moet he afwachten, je kan dit niet laten forceren door KPN.


Ik kan het natuurlijk niet staven maar mij bekruipt het gevoel dat KPN in de nieuwe firmware problemen heeft met het laten samenwerken van de "super"WiFi's en de V12 binnen het mesh netwerk en dat er daarom nog geen uitrol naar abonnees met een zowel een V12 als "super"WiFi's heeft plaatsgevonden.

Het is ook niet gebruikelijk om apparatuur van verschillende makelij (Sagemcom en Arcadyan) binnen één mesh netwerk samen te laten werken maar goed, dat mag niet het probleem van de abonnee zijn.

Ik ben overigens benieuwd hoe het nu gaat als de abonnee na de omzetting naar de nieuwe firmware alsnog "super"WiFi's gaat gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?


Ik ben overigens benieuwd hoe het nu gaat als de abonnee na de omzetting naar de nieuwe firmware alsnog "super"WiFi's gaat gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb zoals je misschien nog weet uit andere topics een paar weken de v14 gehad voordat ik over ging naar de Fritz!Box, op de v14 zit de nieuwe firmware al op.

De SuperWiFi2 werden gelijk geüpdatet naar de nieuwe firmware, ik merkte wel dat mijn Google Nest Hubs constant op geen internet stonden omdat deze steeds verplaats werden in het Mesh systeem.

De v12 en de v14 zijn trouwens ook van het merk Arcadyan, de SuperWiFi2 ook.


Ik ben overigens benieuwd hoe het nu gaat als de abonnee na de omzetting naar de nieuwe firmware alsnog "super"WiFi's gaat gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Een snel google levert 3 hits, de Superwifi1 gaat kapot en wordt kostenlos vervangen door Superwifi2

 


Ik ben overigens benieuwd hoe het nu gaat als de abonnee na de omzetting naar de nieuwe firmware alsnog "super"WiFi's gaat gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Een snel google levert 3 hits, de Superwifi1 gaat kapot en wordt kostenlos vervangen door Superwifi2

 

Dit is de reden dat SuperWiFI1 nog niet upgedated wordt, alleen soms komt zo een update toch door en dan worden ze inderdaad vervagen omdat dit een fout is. Ik gok dat ze nog werken aan andere software voor de SuperWiFi1.


SaltyBart schreef:

De v12 en de v14 zijn trouwens ook van het merk Arcadyan, …

De V12 is van Sagemcom.

De V14 is, net als de"super"WiFi's, van Arcadyan en dat de "super"WiFi's daar wel mee lijken te werken brengt mij precies terug bij de stelling over apparatuur van verschillende makelij.


SaltyBart schreef:

De v12 en de v14 zijn trouwens ook van het merk Arcadyan, …

De V12 is van Sagemcom.

De V14 is, net als de"super"WiFi's, van Arcadyan en dat de "super"WiFi's daar wel mee lijken te werken brengt mij precies terug bij de stelling over apparatuur van verschillende makelij.

Excuses, dan was ik in de war met de v12 betreft het merk.

Daar zou je dat best wel eens een punt kunnen hebben, aangezien de SuperWiFi2 bij de v14 geüpdatet was.


Ook ik ben al dagen bezig om een update te vragen voor mijn Modem V12 met super wifi 1. Het inloggen op modem is 1 groot drama….

 

Vaak de klantenservice gebeld maar geen passend antwoord. Ook ik ben er helemaal klaar mee en ze kunnen mij niets vertellen of doen.

 

 


Ook ik ben al dagen bezig om een update te vragen voor mijn Modem V12 met super wifi 1. Het inloggen op modem is 1 groot drama….

 

Vaak de klantenservice gebeld maar geen passend antwoord. Ook ik ben er helemaal klaar mee en ze kunnen mij niets vertellen of doen.

 

 

Voorlopig kan je dat vergeten met SuperWiFi punten, helemaal als je de SuperWiFi1 hebt.
Deze combinatie is al laatste aan de beurt.


@Uranday : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


@Uranday : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Erwin, meeste staat er in. Waar ben je naar opzoek?


@Uranday : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Erwin, meeste staat er in. Waar ben je naar opzoek?

ik bedoel je forum profiel → https://forum.kpn.com/settings/profile

daar staat nu niks in.  Ik heb iig postcode+huisnummer, naam en klantnummer nodig.

Graag even hier een seintje als je die hebt ingevuld. 


@Uranday : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Erwin, meeste staat er in. Waar ben je naar opzoek?

ik bedoel je forum profiel → https://forum.kpn.com/settings/profile

daar staat nu niks in.  Ik heb iig postcode+huisnummer, naam en klantnummer nodig.

Graag even hier een seintje als je die hebt ingevuld. 

Done


Ik stuur je een privébericht


@Erwin van KPN Ik heb op dit moment een FritzBox aangesloten maar mis daar ook instelmogelijkheden die de nieuwe V12 firmware wel lijkt te bieden. Ik gebruik helemaal geen WiFi van de box zelf dus ook geen Super WiFi. Zou je de nieuwe firmware voor mij ook kunnen pushen? Gegevens staan in mijn profiel. 


Ik heb vorige week mijn SuperWifi2 losgekoppeld en de Box 12 een factory reset gegeven. Ik zou verwachten dat ik dan de nieuwe update aangeboden krijg op de Box 12, maar tot op heden niets. Wat kan ik verder doen om de update te forceren? Kan deze ook bij mij gepushed worden?


Ik heb vorige week mijn SuperWifi2 losgekoppeld en de Box 12 een factory reset gegeven. Ik zou verwachten dat ik dan de nieuwe update aangeboden krijg op de Box 12, maar tot op heden niets. Wat kan ik verder doen om de update te forceren? Kan deze ook bij mij gepushed worden?

Dat is niet hoe het bij KPN werkt. Als die SW2 eenmaal aangemeld zijn dan zijn de serienummers in het management systeem opgenomen. Loskoppelen van apparatuur heeft geen zin. Je zit dan direct in de groep gekenmerkt door heeft SW2 en die worden dus in een later stadium ge-upgrade.

Alleen een actie traject via een moderator zou dit handmatig kunnen overbruggen.


Ook hier nog geen update van de kpn box 12. Hoe krijg ik deze? Ben van plan om binnenkort een super wifi 2 aan te sluiten. Maar als ik dit lees kan ik misschien beter wachten. 


Ik heb vorige week mijn SuperWifi2 losgekoppeld en de Box 12 een factory reset gegeven. Ik zou verwachten dat ik dan de nieuwe update aangeboden krijg op de Box 12, maar tot op heden niets. Wat kan ik verder doen om de update te forceren? Kan deze ook bij mij gepushed worden?

Dat is niet hoe het bij KPN werkt. Als die SW2 eenmaal aangemeld zijn dan zijn de serienummers in het management systeem opgenomen. Loskoppelen van apparatuur heeft geen zin. Je zit dan direct in de groep gekenmerkt door heeft SW2 en die worden dus in een later stadium ge-upgrade.

Alleen een actie traject via een moderator zou dit handmatig kunnen overbruggen.

Ok, dat verduidelijkt e.e.a. En hoe kan ik dat vragen aan zo’n moderator?


@Erwin van KPN, kun jij wellicht iets voor me betekenen hierbij?


Ik heb vorige week mijn SuperWifi2 losgekoppeld en de Box 12 een factory reset gegeven. Ik zou verwachten dat ik dan de nieuwe update aangeboden krijg op de Box 12, maar tot op heden niets. Wat kan ik verder doen om de update te forceren? Kan deze ook bij mij gepushed worden?

Dat is niet hoe het bij KPN werkt. Als die SW2 eenmaal aangemeld zijn dan zijn de serienummers in het management systeem opgenomen. Loskoppelen van apparatuur heeft geen zin. Je zit dan direct in de groep gekenmerkt door heeft SW2 en die worden dus in een later stadium ge-upgrade.

Alleen een actie traject via een moderator zou dit handmatig kunnen overbruggen.

 

Dat klopt helaas, volgens KPN heb ik zelfs nog Superwifi 1 zenders terwijl ik die al jaren niet meer heb. Ook heb ik volgens KPN nog steeds Superwifi 2 punten. Geen idee hoe dat aangepast kan worden.

Dit kan je zien bij de Wifi manager, die zoekt een soort profiel op bij KPN