Skip to main content

Beste allemaal.

mijn glasvezel ingang is defect Wan poort defect want  knippert niet meer en is bekend probleem bij serie glasvezel kastje die ik heb 

monteur komt over een paar dagen glasvezelkastje in huis repareren 

 

nu heb ik 100 gig extra data gekregen op mobiel ter compensatie.

 

Mijn vraag is:

 

is het mogelijk om van mobiel naar v12 internet te sturen zodat mijn netwerk weer draait in huis en tv kan kijken en de bewakingscamera in en rondom het huis weer werken?

 

 

 

@hapseflaps Wat je het beste kunt doen is een zg. hotspot aanmaken in je iPhone en daarmee verbinding maken.

Ga naar ‘instellingen’ op je iPhone, kies ‘Persoonlijke hotspot’ en daar de nodige gegevens invullen. Daarna kan je via WiFi apparaten verbinden.


@hapseflaps ja dat kan. U kunt een usb kabeltje verbinden met de USB-poort van de KPN Box. Als het goed is hebben alle apparaten dan weer internet. 

Maar de tv ontvangers zullen het zo niet doen. De app op de smarttv doet het zo ook niet volgens mij. En de bewakingscamera zult u zo ook niet vanaf externe locatie kunnen benaderen.


@hapseflaps Wat je het beste kunt doen is een zg. hotspot aanmaken in je iPhone en daarmee verbinding maken.

Ga naar ‘instellingen’ op je iPhone, kies ‘Persoonlijke hotspot’ en daar de nodige gegevens invullen. Daarna kan je via WiFi apparaten verbinden.

Ja maar dan werkt niet alles zoals de camera bewaking etc enkel iPad MacBook en andere Apple accessoires 

wij hebben hier 12 bewakingscamera’s hangen en die registreren nu niets meer 


@hapseflaps ja dat kan. U kunt een usb kabeltje verbinden met de USB-poort van de KPN Box. Als het goed is hebben alle apparaten dan weer internet. 

Maar de tv ontvangers zullen het zo niet doen. De app op de smarttv doet het zo ook niet volgens mij. En de bewakingscamera zult u zo ook niet vanaf externe locatie kunnen benaderen.

Dat gaat helaas niet werken met een iPhone

 

de iPhone gaat enkel opladen via usb 


UPDATE

 

ik heb net met Apple gebeld en sommige routers kunnen aangesloten worden op de hotspot van IPhone, dus nu de hamvraag, is het mogelijk om een experia V12 via hotspot iPhone te verbinden 


UPDATE

 

ik heb net met Apple gebeld en sommige routers kunnen aangesloten worden op de hotspot van IPhone, dus nu de hamvraag, is het mogelijk om een experia V12 via hotspot iPhone te verbinden 

Hallo @hapseflaps je kunt de hotspot van je mobiel wel gebruiken om apparatuur thuis met wifi te verbinden, maar de modem kan via wifi geen verbinding maken met jouw telefoon.

 


UPDATE

 

ik heb net met Apple gebeld en sommige routers kunnen aangesloten worden op de hotspot van IPhone, dus nu de hamvraag, is het mogelijk om een experia V12 via hotspot iPhone te verbinden 

Hallo @hapseflaps je kunt de hotspot van je mobiel wel gebruiken om apparatuur thuis met wifi te verbinden, maar de modem kan via wifi geen verbinding maken met jouw telefoon.

 

Dan houd het op helaas, sommige modems heb wel deze optie 

 

dat wordt lang wachten dan op kpn monteur zonder beveiliging rondom ons landgoed  en in onze woning 

 

gelukkig hebben we nog honden op ons terrein rondlopen 😉