Skip to main content
Antwoord

Is het mogelijk om een logbestand in te zien om te achterhalen wanneer een specifieke PC online komt?

• July 16, 2025
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Hoi;

Ik heb een box 14

Ik heb de ip addresse gereserverd and ik heb de mac address van deze PC.Ik heb geen access on deze pc.

Kan je een logbestand rechtstreeks van de modem krijgen?om te weten wanneer deze pc is ingelog en eventuel online  . of moet ik een script in powershell  later run as:

$logfile = "C:\Users\xxxx\yyyyy\log_pc_online.txt"
$ip = "192.168.2.X"

Write-Host "Monitoring started..."
Write-Host "The result will be located in $logfile"

while ($true) {
    $ping = Test-Connection -ComputerName $ip -Count 1 -Quiet
    if ($ping) {
        $timestamp = Get-Date -Format "yyyy-MM-dd HH:mm:ss"
        "$timestamp - $ip is online" >> $logfile
        Start-Sleep -Seconds 60
    } else {
        Start-Sleep -Seconds 30
    }
}

In dat geval moet ik mijn pc continu aan laten staan om het script te laten draaien.

met vriendelijk groet.

Ealalin

Beste antwoord door TDN

@Ealalin KPN modem heeft geen logs meer, maar voor windows kan je Event Viewer gebruiken en of Internet of Netwerkkaart log kijken. Eventueel automatisch een script laten lopen als de status van een eventID verandert om te melden. Dat veel beter dan een powershell script continue laten lopen.

3 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 16, 2025

De v14 bevat geen logs helaas.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 16, 2025

@Ealalin KPN modem heeft geen logs meer, maar voor windows kan je Event Viewer gebruiken en of Internet of Netwerkkaart log kijken. Eventueel automatisch een script laten lopen als de status van een eventID verandert om te melden. Dat veel beter dan een powershell script continue laten lopen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

Goed idee Ik zal naar deze ricthing ga kijken.

Bedankt voor de info

Gr ealalin