Skip to main content

van daag weer een rprobleem gehad met v12b modem na reset: paar uur geen telefoon

gebeld met de klantenservice die konden niet in het modem komen ook geen reset doen.

Dus aantal keren zelf factory reset gedaan en nu krijg ik dit zie aanhang. de telefoon werkte nu wel weer.

firmware is sgej1000060e en 2 superwifi 2 op de oude firmware.

Internet werkte wel gewoon .

Ja volgens mij is dat normaal. Als je over bent naar de nieuwe firmware zal je dit niet meer zien. Want tr-069 word niet meer gebruikt. En ten tweede: Volgens mij heeft de nieuwe firmware überhaupt helemaal geen log pagina meer 🤡

normaal had ik dit elke 2 uur 1 keer maar sinds vanmiddag elke minuut

Ja volgens mij is dat normaal. Als je over bent naar de nieuwe firmware zal je dit niet meer zien. Want tr-069 word niet meer gebruikt. En ten tweede: Volgens mij heeft de nieuwe firmware überhaupt helemaal geen log pagina meer 🤡

ja daar zit ik al lang op te wachten die firmware voor modem en 2 super wifi 2

Nou, elke minuut is wel heel vaak.
Toen ik de 60E versie nog had zag ik de TR-069 ook met een interval van 2 uur in de logs.

En ten tweede: Volgens mij heeft de nieuwe firmware überhaupt helemaal geen log pagina meer

Dat staat wel in de planning, maar de logs weer zichtbaar maken heeft niet de hoogste prio.

HI ​@Andrevanderweid, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Je hoeft je hier niet druk over te maken als alles werkt. Is dat niet het geval? Dan kijken we graag met je verder wat er aan de hand is. Laat het hier dus even mocht er iets niet goed werken. 

HI ​@Andrevanderweid, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Je hoeft je hier niet druk over te maken als alles werkt. Is dat niet het geval? Dan kijken we graag met je verder wat er aan de hand is. Laat het hier dus even mocht er iets niet goed werken. 

dit gebeurde eer gisteren toen we tv keken vrouwtje boos  want dit gebeurt dus vaker.

soms de telefoon lijn weg moest ik de boel resetten. dus echt stabiel is de vdsl niet.

vaker aan de lijn gehangen proberen ze het modem te resetten van afstand wat meestal niet wil.

mvg André

Heb je hierover al eens gebeld met de klantenservice op 0800-0402?

Zij zouden deze onderbrekingen van de verbinding ook in de log moeten kunnen zien en een monteur kunnen aansturen om eens naar jouw isra punt te komen kijken en jouw lijn door te meten.

Het lijkt erop dat de "fysieke" VDSL verbinding verbroken wordt en dat duidt op een probleem ergens tussen jouw V12 en de DSLAM van KPN.

Zij zouden deze onderbrekingen van de verbinding ook in de log moeten kunnen zien en een monteur kunnen aansturen om eens naar jouw isra punt te komen kijken en jouw lijn door te meten.

Het lijkt erop dat de "fysieke" VDSL verbinding verbroken wordt en dat duidt op een probleem ergens tussen jouw V12 en de DSLAM van KPN.

Dat heb ik al meerdere keren gedaan maar ga wel weer eens bellen 

Wijs ze op deze log entries en vraag ze of ze de onderbrekingen op jouw lijn ook zien.

Plaats hier ook eens een foto van jouw isra punt.

Is dit ook weer niet gewoon een probleem veroorzaakt door slechte voedingsadapter?

vanmiddag komt een monteur afspraak is gemaakt

Wijs ze op deze log entries en vraag ze of ze de onderbrekingen op jouw lijn ook zien.

Plaats hier ook eens een foto van jouw isra punt.

En dat grijze kabeltje boven loopt naar jou V12?

Hoe lang is dat kabeltje?

Ik zie ook dat dat een plat kabeltje is terwijl zo'n kabeltje eigenlijk rond hoort te zijn voor de elektromagnetische afscherming.

Ik hoop dat die monteur jouw Isra punt zal gaan vervangen (moderniseren).

En dat grijze kabeltje boven loopt naar jou V12?

Hoe lang is dat kabeltje?

Ik zie ook dat dat een plat kabeltje is terwijl zo'n kabeltje eigenlijk rond hoort te zijn voor de elektromagnetische afscherming.

Ik hoop dat die monteur jouw Isra punt zal gaan vervangen (moderniseren).

Dat was een oude foto van het beging dat we nog geen kpn hadden zit wel een rond kabeltje wat bij het modem zat op

dus een meter

Dat was een oude foto van het beging dat we nog geen kpn hadden zit wel een rond kabeltje wat bij het modem zat op

Zit dat ronde kabeltje dan in de varkenssnuit (die vier gaatjes) en is het grijze kabeltje dan nu losgekoppeld?

Als het grijze kabeltje niet losgekoppeld is, dan kan dat een enorme stoorzender zijn.

ja dat platte kabeltje is weg en en daar is het ronde kabeltje aangesloten

Dan zal die monteur daar vanmiddag wel zijn licht over laten schijnen. Ik hoop voor je dat de oorzaak van het regelmatig verbreken van de verbinding gevonden wordt en dat het verholpen wordt.

Ik ga er overigens vanuit dat de monteur die varkenssnuit zal gaan vervangen door een modern Isra punt en dat die ADSL/VDSL splitter die eronder zit ook weggehaald gaat worden.

Dan zal die monteur daar vanmiddag wel zijn licht over laten schijnen. Ik hoop voor je dat de oorzaak van het regelmatig verbreken van de verbinding gevonden wordt en dat het verholpen wordt.

Ik ga er overigens vanuit dat de monteur die varkenssnuit zal gaan vervangen door een modern Isra punt en dat die ADSL/VDSL splitter die eronder zit ook weggehaald gaat worden.

Isra punt vervangen en modem voeding vervangen  en gelijk een rekening rijker van 80 euro beetje vreemd als je denk dat het niet aan mijn installatie ligt maar aan isra en modemvoeding vond ook vreemd dat modem niet is vervangen in ht ene scherm wel mijn telefoon  en in het andere scherm staat geen telefoon. dat is nu nog steeds.

Die 80 euro mag niet in rekening gebracht worden immers het zijn componenten in eigendom van KPN die hersteld zijn en dat hoort gewoon gedekt te zijn door jouw abonnement.

Ik neem aan dat je die kosten niet terug zult zien op jouw rekening en anders moet je vooral een formele klacht indienen.

​@Andrevanderweid Je IP adres en telefoonnummer staan op de Screenshot. Verwijder de SS voordat iemand met kwade bedoeling het ziet

Dat is geen splitter, maar de ISRA (type 1) zoals ook al vele jaren in mijn meterkast hangt. Sinds een jaar buiten gebruik door de migratie naar glas. Hier geen varkenssnuit, maar een RJ11 doosje.

​@Andrevanderweid die rekening van € 80,- verbaast mij ook. Voor mijn duidelijkheid, heb jij hier een bon van gezien en getekend? Ik pak dit in ieder geval op. 

​@Andrevanderweid die rekening van € 80,- verbaast mij ook. Voor mijn duidelijkheid, heb jij hier een bon van gezien en getekend? Ik pak dit in ieder geval op. 

Had getekend op tablet dat de monteur geweest was maar kreeg toen een mail ervan daar stond standaard 80 euro maar verder voor materiaal enz niks

Had getekend op tablet dat de monteur geweest was maar kreeg toen een mail ervan daar stond standaard 80 euro maar verder voor materiaal enz niks

Heb je wellicht een screenshot van die mail?

Wel even jouw persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Heb je wellicht een screenshot van die mail?

Wel even jouw persoonlijke gegevens wegpoetsen.

toen ik tekende zag ik alleen maar het handtekenvakje dus dit niet trouwens die 59mbit upload klopt ook niet want is 29mbit (vdsl2)

Reageer