Skip to main content

Beste

Ik heb een vraag, het internet is hier op de eerste en tweede etage erg traag en lijkt de laatste tijd alleen maar trager te worden vooral als een kind gamed boven . Nu heb ik al diverse keren de oplossingen en metingen die jullie aanbieden gedaan maar geen verbetering. Nu lees ik over WiFi 6 welke nieuwe klanten krijgen , is t ook mogelijk voor bestaande klanten om de modem te wisselen? 
We betalen best veel geld per maand en door glasvezel is t er niet beter op geworden 

hoor graag van u

Hallo @Vaas76 ,

Alleen als je een modem V7, V8 of V9 hebt. 

De V10 en de V10A worden niet vervangen. 

Eventueel kun je een Fritzbox huren van KPN. 

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm


Ik verwacht niet dat wifi 6 hier de oplossing is. Heb je geen wifiversterkers?


Nee vind eerlijk gezegd beetje geld klopperij voor duur abonnement dat je dan versterkers nodig hebt! Waar betaal ik dan voor….


Een nieuw modem, met of zonder wifi6, komt niet opeens tot de 2e verdieping als je huidige modem dat ook amper doet.

Dat heeft gewoon met het bereik te maken, en alles wat daar tussen zit aan vloeren en isolatie e.d.

 

Nee vind eerlijk gezegd beetje geld klopperij voor duur abonnement dat je dan versterkers nodig hebt! Waar betaal ik dan voor….

 

Je betaald voor een internet verbinding. Bekabeld, en je krijgt wifi uit je modem. Dat is het.

Die wifi straalt niet eindeloos uit, dat houd een keer op.

Als het bereik niet genoeg is, kun je er zelf versterkers bij kopen. Kun je zelf naar shoppen, of die van KPN nemen/kopen.


Nee vind eerlijk gezegd beetje geld klopperij voor duur abonnement dat je dan versterkers nodig hebt! Waar betaal ik dan voor….

Ja maar je electriciteitsbedrijf levert ook tot de electriciteitsmeter en vanuit die meter moet je de rest allemaal zelf doen. Je denkt toch niet ze stopcontacten aan komen leggen. 


Nee vind eerlijk gezegd beetje geld klopperij voor duur abonnement dat je dan versterkers nodig hebt! Waar betaal ik dan voor….

Ja maar je electriciteitsbedrijf levert ook tot de electriciteitsmeter en vanuit die meter moet je de rest allemaal zelf doen. Je denkt toch niet ze stopcontacten aan komen leggen. 

Dit vind ik echt t domste antwoord wat iemand kan ontvangen, sorry ! Bij toetreden van n woning heb je standaard een aantal stopcontacten en wil je meer betaal je bij. Ik wil niet meer wifi . KPN geeft zelf aan goede wifi te hebben echter zodra je naar boven gaat is t weg. Ik als klant moet maar akkoord gaan met glasvezels en draadloos , echter de vroegere bekabeling had meer gewenst resultaat dan nu. Dus wil je mensen voorzien van nieuw netwerk glasvezel zorg dan tenminste net als de stopcontacten dat er minimaal gebruik van gemaakt kan worden en niet alleen beneden


Nee vind eerlijk gezegd beetje geld klopperij voor duur abonnement dat je dan versterkers nodig hebt! Waar betaal ik dan voor….

Ja maar je electriciteitsbedrijf levert ook tot de electriciteitsmeter en vanuit die meter moet je de rest allemaal zelf doen. Je denkt toch niet ze stopcontacten aan komen leggen. 

Dit vind ik echt t domste antwoord wat iemand kan ontvangen, sorry ! Bij toetreden van n woning heb je standaard een aantal stopcontacten en wil je meer betaal je bij. Ik wil niet meer wifi . KPN geeft zelf aan goede wifi te hebben echter zodra je naar boven gaat is t weg. Ik als klant moet maar akkoord gaan met glasvezels en draadloos , echter de vroegere bekabeling had meer gewenst resultaat dan nu. Dus wil je mensen voorzien van nieuw netwerk glasvezel zorg dan tenminste net als de stopcontacten dat er minimaal gebruik van gemaakt kan worden en niet alleen beneden

En hoe dan? Moet wifi het onbeperkt ver doen? Wat als ik in een villa woon met 10 slaapkamers? Of een loods? 

Wat als ik vloerverwarming heb welke 100% van de wifi blokkeert net zoals HR++ glas. (Nieuwbouw zit er vol mee)

 

KPN levert internet, wifi zit er bij maar als dit niet toereikend is kan je dit zelf beter maken. KPN kan niet voor iedere klant een op maat gemaakte oplossing maken.


Nee vind eerlijk gezegd beetje geld klopperij voor duur abonnement dat je dan versterkers nodig hebt! Waar betaal ik dan voor….

Ja maar je electriciteitsbedrijf levert ook tot de electriciteitsmeter en vanuit die meter moet je de rest allemaal zelf doen. Je denkt toch niet ze stopcontacten aan komen leggen. 

Dit vind ik echt t domste antwoord wat iemand kan ontvangen, sorry ! Bij toetreden van n woning heb je standaard een aantal stopcontacten en wil je meer betaal je bij. Ik wil niet meer wifi . KPN geeft zelf aan goede wifi te hebben echter zodra je naar boven gaat is t weg. Ik als klant moet maar akkoord gaan met glasvezels en draadloos , echter de vroegere bekabeling had meer gewenst resultaat dan nu. Dus wil je mensen voorzien van nieuw netwerk glasvezel zorg dan tenminste net als de stopcontacten dat er minimaal gebruik van gemaakt kan worden en niet alleen beneden

En hoe dan? Moet wifi het onbeperkt ver doen? Wat als ik in een villa woon met 10 slaapkamers? Of een loods? 

Wat als ik vloerverwarming heb welke 100% van de wifi blokkeert net zoals HR++ glas. (Nieuwbouw zit er vol mee)

 

KPN levert internet, wifi zit er bij maar als dit niet toereikend is kan je dit zelf beter maken. KPN kan niet voor iedere klant een op maat gemaakte oplossing maken.

Dan zou ik perfecte wifi moeten hebben , geen villa , geen vloerverwarming, doodnormaal rijtjes huis met energie label C en niet overal HR++ glas …. 
Bedankt in elk geval voor uw antwoord …zal eens verder kijken welke aanbieders wel wifi leveren zoals je mag verwachten ! Als er geen wifi boven zou moeten zijn dan had KPN ook niet de digitale meter verzonnen waarbij je de wifi kan meten boven en op zolder . Fijne middag en succes met uw logica 


Volgens mij is het resultaat als u de wifi manager doorloopt om te kijken of het beter kan het wisselen van kanalen, maar als dat niet voldoende helpt biedt hij wifipunten tegen een gereduceerd tarief aan. Dus die doet precies wat hij moet doen.

 

Verder noem ik twee voorbeelden, beton, bepaalde type ondervloeren, aquariums en andere dingen hebben ook invloed. Een spiegel op de deur van de meterkast met daarin het modem blokkeert ook een hoop.

 

Het is altijd mogelijk om een monteur te laten komen om je wifi te verbeteren, maar als de wifi slecht is door iets in je huis zal je voorrijkosten moeten betalen. Is het inderdaad dat de V10 niet meer naar behoren werkt dan zal hij kosteloos worden vervangen.


Nee vind eerlijk gezegd beetje geld klopperij voor duur abonnement dat je dan versterkers nodig hebt! Waar betaal ik dan voor….

Je betaalt voor internet toegang, dit betekent echter niet dat het de verantwoording van een provider is dat je overal waar je wilt, in huis de beschikking over een uitstekende Wi-Fi verbinding moet hebben. Wi-Fi werkt via signalen die via de ether worden verzonden en ontvangen en helaas kunnen deze signalen negatief worden beïnvloed.

 

Dit vind ik echt t domste antwoord wat iemand kan ontvangen, sorry ! Bij toetreden van n woning heb je standaard een aantal stopcontacten en wil je meer betaal je bij.

Stopcontacten is misschien niet het goede voorbeeld, vervang daarom het woord ‘stopcontact(en)’ met de telefoonaansluiting en/of centrale antenne inrichting (CAI) aansluiting van de kabelaanbieder. Daarvan kreeg je er ongeacht of het een oud- of nieuwbouw woning was, maar één aansluiting.

Hoe mensen het vroeger oploste als ze op zolder wilde bellen? Een kabel naar zolder trekken (al dan niet met eventuele versterker) zodat op zolder televisie kon worden gekeken of kon worden gebeld. Zelfs met de toenmalige “legitieme” draadloze telefoons kon je vaak al niet op zolder bellen en vaak was dit de reden dat men illegale telefoons ging kopen met meer vermogen (met alle gevolgen van dien).

En hoe dan ook betaalde je linksom of rechtsom extra, of het nu was voor die illegale draadloze telefoon zodat je op zolder kon bellen, of voor het materiaal om de coaxkabel van beneden naar zolder te brengen zodat je er televisie kon kijken.

 

Ik als klant moet maar akkoord gaan met glasvezels en draadloos , echter de vroegere bekabeling had meer gewenst resultaat dan nu.

Welke “vroegere” bekabeling bedoel je in dit geval? Als je doelt op coax, dan zou je deze misschien kunnen gebruiken in combinatie met MoCA adapters (let wel, adapters dus niet de verdelers). In dat geval kan je de (niet draadloze) apparaten bekabeld aansluiten op zolder. Wil je daar ook draadloos een beter signaal hebben, dan zou je daar een accesspoint aan kunnen hangen.

 

Dus wil je mensen voorzien van nieuw netwerk glasvezel zorg dan tenminste net als de stopcontacten dat er minimaal gebruik van gemaakt kan worden en niet alleen beneden

In principe kan dat, als u een monteur van KPN op bezoek gehad heeft had deze u tegen meerprijs een Wi-Fi versterker aangeboden en direct voor u gebruiksklaar gemaakt en had u Wi-Fi door vrijwel het hele huis kunnen hebben. Maar gratis bied geen enkele provider zoiets aan.

 

Bedankt in elk geval voor uw antwoord …zal eens verder kijken welke aanbieders wel wifi leveren zoals je mag verwachten !

 

Misschien zou je eens kunnen informeren bij mensen in de buurt met een soortgelijke woning en hen vragen welke provider ze hebben, of ze Wi-Fi versterkers gebruiken, waar ze het modem geplaatst hebben. Uitgaan van ervaringen van anderen kan, maar vergelijk dan op basis met een soortgelijke situatie (woning/apparatuur) etc.

 

Overigens is het misschien ook verstandig eens te kijken wat Algemene Voorwaarden van providers zeggen in geval van draadloze communicatie, alle providers hebben een soortgelijke clausule opgenomen in de Algemene Voorwaarden zoals bij KPN bijvoorbeeld onder artikel 5.1 vermeld staat.

 

Note; Een andere provider zal over het algemeen geen verschil maken. Wettelijk is bepaald dat een modem niet meer dan 500mW (27dBm) mag zenden. De ontvangst wordt vaak bepaald door de antennes en deze bevinden zich in geval van de door providers geleverde modems altijd “in” het modem.

 


Volgens mij is het resultaat als u de wifi manager doorloopt om te kijken of het beter kan het wisselen van kanalen, maar als dat niet voldoende helpt biedt hij wifipunten tegen een gereduceerd tarief aan. Dus die doet precies wat hij moet doen.

 

Verder noem ik twee voorbeelden, beton, bepaalde type ondervloeren, aquariums en andere dingen hebben ook invloed. Een spiegel op de deur van de meterkast met daarin het modem blokkeert ook een hoop.

 

Het is altijd mogelijk om een monteur te laten komen om je wifi te verbeteren, maar als de wifi slecht is door iets in je huis zal je voorrijkosten moeten betalen. Is het inderdaad dat de V10 niet meer naar behoren werkt dan zal hij kosteloos worden vervangen.

Bedankt voor uw antwoord 

hoe kan ik dit item stop zetten , mijn vraag was simpel en dat is kan je modem omruilen .. antwoord is nee dus topic gesloten 

al dat andere geneuzel of berichten zit ik verder niet op te wachten 


Gewoon niet meer op reageren, indien je niks meer met het forum wilt kan je dat hier onder aangeven en dan wordt je account verwijderd. Dit kan wel enkele dagen duren.

https://forum.kpn.com/uitleg-over-de-kpn-community-3/afmelden-of-verwijderen-van-het-forumaccount


@Vaas76, we hebben nu sinds een jaar of 4 vanwege corona een tp-link accesspoint op de eerste verdieping die toen 99 euro kostte en is niet eens wifi 6. Is een bijzonder goede investering gebleken. 2 regelmatige thuiswerkers en 1 gamer werken er probleemloos op. Nog nooit een enkele storing gehad en als die er toch was lag dat aan de kant van de werkgever. Voorwaarde is wel dat je boven een kabel hebt liggen. Sinds kort hebben we nog een extra kabel naar boven laten trekken vanwege een TV. Is qua investering prima te doen. Op de begane vloer werkt de Wifi van de experia v10 erg goed, ook op 5 ghz en zelfs tot in de tuin. Toegegeven, is wel een houten meterkast maar de rest van het huis is wel beton.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat goed internet tegenwoordig bijna een eerste levensbehoefte is en dat je daar best zelf iets mag investeren. KPN biedt daarvoor de basis en de rest, indien niet voldoende, moet jezelf doen. Ik ben benieuwd of andere providers dat beter doen.