Skip to main content

Wij hebben een Experiabox 10.

Bij het inloggen op de Experiabox kun je de verbonden apparaten zien.

Alle WiFi-apparaten die we hebben kan ik daar terugvinden. Er zijn echter ook 2 apparaten verbonden die niet van ons zijn. De buren kunnen overigens niet op onze WiFi.

Het zijn 2 apparaten die een MAC-adres hebben dat begint met D4:86:60
(Zie screenshot)

Beide apparaten hebben we (via ouderlijk toezicht) al langer op “continue blokkeren” gezet, zie:

(Overigens is het icoontje “Metering Device” iets wat we zelf toegekend hebben en laat je daar niet door beinvloeden.)

Ondanks die blokkade wordt er toch regelmatig verbinding gemaakt; voor het laatst middernacht:

Geen enkel idee wat dit kan zijn. We hebben echt alle WiFi-apparatuur die we hebben gecontroleerd en die zijn netjes terug te vinden in het verbindingsoverzicht van de Experiabox.

Als je dat MAC-adres D4:86:60 opvraagt kom je bij het volgende bedrijf terecht:

https://www.arcadyan.com/zh-hant/

De apparaten die daar op de website vermeld staan komen ons totaal niet bekend voor. Het wekt de indruk dat het wel eens van KPN zelf kan zijn?

1. Weet iemand wat die MAC D4:86:60 apparaten zijn en/of dat iets met KPN heeft te maken?
  2. Hoe kan het dat deze apparaten verbinding maken terwijl ze continue geblokkeerd zijn met ouderlijk toezicht?
  3. Hoe kan ik deze apparaten verwijderen uit de verbindingenlijst (Experiabox)? Die mogelijkheid is er bij ons namelijk niet.

@Box-12 Waarschijnlijk heb je nog geen KPN firmware voor jouw modem. De KPN firmwares werken allen samen, niet met andere versie. Modem met KPN firmware hebben de nummer V10.xxx of V12.xxx. SWs KPN firmware hebben nummer SW2.xxx

@TDN  Er staat dat er V10…  Firmware is geinstalleerd. Zie screenshot:

Dit forum verhaal begon met screenshot voorbeelden van de nieuwe software. Dan is het zaak dat de superwifi 2 ook omgaat. De getoonde upgrade menu opties werken niet meer. Sluit de sw2 aan via kabel op het modem en voer reset uit via resetgaatje en laat het 20min staan om het te forceren.

Dankjewel weer ​@BruisTablet 

Die reset van alle wifi-punten heb ik de afgelopen maanden meederde malen gedaan. En dat bij 5 SWP’s. Dat is tocht telkens ruim een halve dag werk en gedoe per keer. Tot op heden nog steeds zelfde resultaat.

Kan KPN dit niet op afstand eens goed voor me inregelen?

By the way: KPN heeft alle data van al haar klanten. Ze weten dus ook welke Frimware-versie ons modem heeft en tevens ook welke firmwareversies de SWP’s hebben. Dan kunnen ze prima hun klanten pro-actief informeren dat de update uitgevoerd moet worden. Of beter nog: het op afstand goed inregelen (net zoals bij de TV-ontvanger en wat de TV-leverancier doet met een smart-TV).

@Box-12 Dan werken de SWs en jouw modem niet goed samen, ze bilden 2 aparte Wifi netwerken. Je moet hier een moderator of via klantenservice vragen, de nieuwe SW2.xxx versie naar jouw SW2 te pushen.

@Box-12 Dan werken de SWs en jouw modem niet goed samen, ze bilden 2 aparte Wifi netwerken. Je moet hier een moderator of via klantenservice vragen, de nieuwe SW2.xxx versie naar jouw SW2 te pushen.

Dank ​@TDN 

Ik ben nu wederom de reset aan het doorlopen voor alle SWP’s. Als dat weer niet lukt dan bel ik de klantenservice.

Hoe log jij trouwens in op je SWP’s? Welk internetadres gebruik je daarvoor?

@Box-12 De SWs hebben de IPs 192.168.2.15x. Je kan het ook in de lijst van verbonden apparaten (topologie) zien. Als je wil dat een moderator de firmware naar jouw SWs gaat pushen, zet alvast jouw klantennummer, woonadres en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN in het private gedeelte van jouw forum profiel. Zet ook gelijk de serie nummer van de SWs met nog oude firmware erin.

By the way: KPN heeft alle data van al haar klanten. Ze weten dus ook welke Frimware-versie ons modem heeft en tevens ook welke firmwareversies de SWP’s hebben. Dan kunnen ze prima hun klanten pro-actief informeren dat de update uitgevoerd moet worden. Of beter nog: het op afstand goed inregelen (net zoals bij de TV-ontvanger en wat de TV-leverancier doet met een smart-TV).

Alle klanten handmatig nalopen bedoel je? Dat is veel te veel werkt. Geen beginnen aan. 

De software is zo gemaakt dat het zichzelf update. Daar komt geen mens aan te pas. Dat updaten gaat in fases. Dat moet ook. Er zijn vele 1000en modems en WiFi punten. Die kunnen onmogelijk allemaal tegelijk updaten.

Daardoor kan het voorkomen dat je nog WiFi punten in huis hebt die nog op een iets oudere firmware versie draaien. Dat is als het goed is helemaal geen probleem. 

@Box-12 De SWs hebben de IPs 192.168.2.15x. Je kan het ook in de lijst van verbonden apparaten (topologie) zien. Als je wil dat een moderator de firmware naar jouw SWs gaat pushen, zet alvast jouw klantennummer, woonadres en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN in het private gedeelte van jouw forum profiel. Zet ook gelijk de serie nummer van de SWs met nog oude firmware erin.

@TDN Dank je. Ik ben er bijna nu. Qua IP van de SWP om te loggen: waar staat de x voor?

Ik lees overal dat je het IP-adres van de SWP’s in de lijst met verbonden apparaten kunt terugvinden. Bij ons helaas niet. Enkel een MAC-adres. Zie screenshot:

Is dit niet het juiste scherm? Ik gebruik het verbindingenscherm van dat je ziet als je inlogt op de Experiabox.

@Box-12 De SWs hebben de IPs 192.168.2.15x.

​Qua IP van de SWP om te loggen: waar staat de x voor?

TDN denkt dat alle SuperWiFi's een ip krijgen tussen 192.168.2.150 en 192.168.2.159. Maar dat is niet (meer) zo.

@Box-12 De SWs hebben de IPs 192.168.2.15x.

​Qua IP van de SWP om te loggen: waar staat de x voor?

TDN denkt dat alle SuperWiFi's een ip krijgen tussen 192.168.2.150 en 192.168.2.159. Maar dat is niet (meer) zo.

@Marlon92  Weet jij dan svp via welke link ik kan inloggen op onze SWP’s. Daar kom ik maar niet uit helaas.

Reageer