Skip to main content

Van KPN heb ik (ongevraagd) een nieuwe Experiabox 12b opgestuurd gekregen.
Ik heb 200Mbit KPN glasvezel internet.

In de oude Experiabox staan instellingen zoals port forwarding en deze werkt prima. De Experiabox 12b heeft geen backup functie. 

Is het noodzakelijk dat ik deze Experiabox 8 omwissel of kan ik ook gewoon doordraaien met deze ‘oude’ box? 

Dat gaat nog wel een tijdje goed met de oude box. Er zal vast nog wel een toekomstig moment komen dat de v8 niet meer actief wordt ondersteund. Dat is het moment dat v12 erop gehangen kan worden.

Port fowards etc moeten dan opnieuw worden ingevoerd. Wifi en telefonie komen automatisch terug..


Hallo @NEWbeeee KPN heeft een omruilprogramma gestart voor oude modems tot en met versie 9.

Het is aan te bevelen de nieuwste modem te activeren en de oude retour te sturen, daar deze binnenkort niet meer ondersteund wordt d.m.v. software en je ook niet meer bij de helpdesk terecht kunt voor vragen omtrent de oude modem.

Zo hebben ze ook een omruilprogramma lopen voor oude tv-decoders, in dit geval de Motorola's die vervangen worden door nieeuwere versies.

 


Hi @NEWbeeee,

Zolang de V8 nog goed werkt, kan je hem blijven gebruiken. We houden echter op termijn wel op met de ondersteuning hiervoor, zoals je in de andere antwoorden ook al kan lezen. Vanaf dat moment worden er geen updates meer voor de V8 gemaakt en kunnen bepaalde functies wegvallen of minder goed gaan werken.  Ook nu al zijn er opties níét mogelijk met je V8, die wél mogelijk zijn met de Box 12. Mijn advies is ga er even een middagje voor zitten om de Box 12 in te stellen zodat je netwerk weer klaar is voor de toekomst, maar als je dit echt niet ziet zitten en toch de V8 wil blijven gebruiken tot dat niet meer kan, dan mag dat natuurlijk ook 😉