Skip to main content
Vraag

Is V12.C.23.15.06 de meeste actuele software voor de Box 12?

• 30 januari 2025
  • 28 reacties
  • 436 keer bekeken

Hoi,

De software op mijn box 12 is deze versie V12.C.23.15.06. Is dit wel de laatste versie?

Daarnaast heb ik op mijn superwifi 2 de volgende software zitten SW2.C.24.03.00.

Via mijn modem kan ik niets upgraden?

Wat te doen?

Dank je wel

Marco

28 reacties

• 3217 reacties
  • 30 januari 2025

Je kan alleen maar afwachten. KPN doet het updaten op zn eigen tempo. 

Heb je problemen met de huidige versie?

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 30 januari 2025

Hoi, nee geen problemen. Maar hoe nu lang duurt de uitrol? 😅

wjb
Superuser
  • 74524 reacties
  • 30 januari 2025

Dit is niet de laatste versie, dat is op dit moment verse V12.C.24.05.08.

Heb je overigens niet de knop om zelf de laatste firmware versie te downloaden en te installeren?

• 3217 reacties
  • 30 januari 2025
wjb schreef:

Heb je overigens niet die knop om zelf de laatste firmware versie te downloaden en te installeren?

Heb jij die wel dan? Ik heb op de v10 ook geen knop om te updaten. 

wjb
Superuser
  • 74524 reacties
  • 30 januari 2025
Marlon92 schreef:
wjb schreef:

Heb je overigens niet die knop om zelf de laatste firmware versie te downloaden en te installeren?

Heb jij die wel dan? Ik heb op de v10 ook geen knop om te updaten. 

Ja, die heb ik wel op mijn V12 met firmware versie V12.C.24.05.08). Ik weet overigens niet of deze knop ook al in firmware versie V12.C.23.15.06 zat.

Ik zal straks wel even een screenshot plaatsen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 30 januari 2025
wjb schreef:

Heb je overigens niet de knop om zelf de laatste firmware versie te downloaden en te installeren?

Hoi, heb ik helaas niet. Wat te doen?

wjb
Superuser
  • 74524 reacties
  • 30 januari 2025
Marco1908 schreef:
wjb schreef:

Hoi, heb ik helaas niet. Wat te doen?

Wachten. ðŸ˜£

wjb
Superuser
  • 74524 reacties
  • 30 januari 2025

Hierbij het beloofde screenshot. Op dit moment is er geen upgrade beschikbaar, vandaar dat de knop grijs is.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 30 januari 2025
wjb schreef:

Hierbij het beloofde screenshot. Op dit moment is er geen upgrade beschikbaar, vandaar dat de knop grijs is.

Hoi, aha gevonden en is bij mij ook grijs. Ik kan dus ook niet upgraden terwijl dit volgens de software versie wel zou moeten. Wat te doen? 

• 3217 reacties
  • 30 januari 2025
Marco1908 schreef:

Hoi, aha gevonden en is bij mij ook grijs. Ik kan dus ook niet upgraden terwijl dit volgens de software versie wel zou moeten. Wat te doen? 

Wachten. 

Dit is een bekend verschijnsel. Is bij SuperWiFi's ook wel eens gebeurt dat er wel een nieuwe versie was maar dat die update knop niet werkte. Dan heeft KPN het gewoon niet open gezet om handmatig te updaten. En dat is dan niet omdat ze dat vergeten zijn. Dat is gewoon omdat ze dat dan niet willen.

wjb
Superuser
  • 74524 reacties
  • 30 januari 2025

Dat betekent dat KPN firmware versie V12.C.24.05.08 nog niet heeft klaargezet voor handmatige installatie. Ik hoop dat er een moderator meeleest want mijns inziens zou dat eigenlijk al wel gedaan moeten zijn.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 31 januari 2025

Hey ​@Marco1908, dit is inderdaad niet de meest recente versie. En ik dacht dat we de bijtrekgroep hiervan al gedaan hadden. Maar misschien is daar wat in vertraagd, of is niet alles gelukt. Ik zal 't navragen. Je gaat sowieso update krijgen naar de 05.08, maar wanneer dat dan precies is weet ik op het moment dan nog even niet.   

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 31 januari 2025
Erik van KPN schreef:

Hey ​@Marco1908, dit is inderdaad niet de meest recente versie. En ik dacht dat we de bijtrekgroep hiervan al gedaan hadden. Maar misschien is daar wat in vertraagd, of is niet alles gelukt. Ik zal 't navragen. Je gaat sowieso update krijgen naar de 05.08, maar wanneer dat dan precies is weet ik op het moment dan nog even niet.   

Laat maar weten ​@Erik van KPN Ik kan nu de Superwifi 2 ook niet updaten. Gr Marco 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 4 februari 2025

Hoi ​@Erik van KPN heb je een update? Gr Marco

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 5 februari 2025

Van wat ik terugkreeg zouden bijtrekgroepen inmiddels gedaan moeten zijn. Wil je nog eens dubbel checken of je niet in de tussentijd de update gehad hebt? Je ziet het versienummer al gelijk op de inlogpagina van het modem.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 14 februari 2025

Hoi ​@Erik van KPN update op modem is binnen. Alleen de 3x superwifi draait niet op de laatste update. Worden deze ook automatisch ge-update? Gr Marco 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 16 februari 2025

De SuperWifi 2 updaten zichzelf, maar het kan zijn dat je ze daarvoor even moet resetten en de installatie opnieuw doen. Zorg ervoor dat je ze dan elk lang genoeg bekabeld aangesloten laat zodat ze de update kunnen binnenhalen en doorvoeren. Normaal raden we aan een half uur, in dit geval zou ik voor de zekerheid gaan voor een uur.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 16 februari 2025

Hoi ​@Erik van KPN gisteren exact zo gedaan. Terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw verbonden met modem. Na 2 uren afgekoppeld en draadloos laten draaien. Helaas staat deze nog op de oude software. Maar jij geeft aan dat dit automatisch hoort te gaan? Kun je deze update ook pushen vanaf KPN? Gr Marco 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 20 februari 2025

​@Erik van KPN heb je info? Superwifi 2 pakt de update dus niet. Hoor graag. Gr Marco 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 21 februari 2025

Hmm, wat jammer dat ook dit niet lukt bij jou ​@Marco1908 Ik heb er niet direct een verklaring voor ðŸ¤”

We gaan hier even navraag over doen, en komen er op terug!

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 3 maart 2025

Ik had vakantie en een griepje, ​@Marco1908, vandaar dat het even geduurd heeft.  Maar, als ik nu je SuperWifi check, dan zie ik dat ze alle drie de update gehad hebben. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Erik van KPN dank voor de melding.

De laatste versie van de 3 superwifi 2 staan allemaal op SW2.c24.03.00. Is dit wel de laatste versie dan?

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 3 maart 2025

Heeej, da's gek. De meest recente versie voor de SuperWifi 2 is 07.04. Ik ga checken of dit zichzelf bijtrekt, of dat we hier toch een stukje interventie op moeten doen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 4 maart 2025

Hoor graag ​@Erik van KPN 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 7 maart 2025

Wil je dit nog eens proberen, ​@Marco1908, een voor een, met elk van de SW2. Als je daarna merkt dat ze nog steeds op 07.04 zitten neem ik het maandag mee voor een handmatig verzoek.

• Sluit de SW2 bekabeld aan op het modem.
  • Reset de SW2.
  • Laat de SW2 vervolgens sowieso een half uur bekabeld aangesloten aan het modem. In die periode zou dan de update moeten gebeuren.
  • Daarna kan de SW2 weer losgekoppeld worden en geplaatst op z'n normale plek.

Reageer