Skip to main content

Vorige week kwamen we erachter dat er een kabelbreuk in de adapter van onze Fritzbox zit. Hij krijgt alleen stroom als de kabel op een bepaalde manier neergelegd wordt.

Is het mogelijk om een nieuwe adapter te ontvangen?

Alvast bedankt!

Ik neem aan dat je de FritzBox huurt van KPN (incl. Plus Service)? Handigste (en wellicht snelste) is bellen naar de klantenservice op 0800-0402. Bel met het contactnummer wat in MijnKPN staat. Dan wordt je automatisch doorverbonden met de Plus Service (als het goed is).


Bedankt voor je reactie!

Ik heb contact gehad, een nieuwe adapter is niet mogelijk, er komt een geheel nieuwe Fritzbox :)


Toch wel jammer, adapters zijn nl. los verkrijgbaar, zie: https://fritzshop.nl/voedingen/54-vervangende-voedingsadapter-voor-uw-fritzbox-of-fritzfon.html  ,

Als je straks de goede Fritz!Box met de defecte adapter terugstuurt worden beide vernietigd. Zonde eigenlijk. 


Bedankt voor je reactie!

Ik heb contact gehad, een nieuwe adapter is niet mogelijk, er komt een geheel nieuwe Fritzbox :)

Graag gedaan.

Tip: maak van te voren een back-up van de instellingen. Die kun je dan gewoon opnieuw laden en alles staat weer zoals het was.


Bedankt voor je reactie!

Ik heb contact gehad, een nieuwe adapter is niet mogelijk, er komt een geheel nieuwe Fritzbox :)

Graag gedaan.

Tip: maak van te voren een back-up van de instellingen. Die kun je dan gewoon opnieuw laden en alles staat weer zoals het was.

Je kunt gewoon de stroom adapter even wisselen lijkt mij makkelijker.


Bedankt voor je reactie!

Ik heb contact gehad, een nieuwe adapter is niet mogelijk, er komt een geheel nieuwe Fritzbox :)

Graag gedaan.

Tip: maak van te voren een back-up van de instellingen. Die kun je dan gewoon opnieuw laden en alles staat weer zoals het was.

Je kunt gewoon de stroom adapter even wisselen lijkt mij makkelijker.

Dat ook natuurlijk 😂


Bedankt voor je reactie!

Ik heb contact gehad, een nieuwe adapter is niet mogelijk, er komt een geheel nieuwe Fritzbox :)

Graag gedaan.

Tip: maak van te voren een back-up van de instellingen. Die kun je dan gewoon opnieuw laden en alles staat weer zoals het was.

Je kunt gewoon de stroom adapter even wisselen lijkt mij makkelijker.

Dat ook natuurlijk 😂

Adapter omwisselen kan natuurlijk. Echter, AVM de fabrikant van de Fritz!boxen adviseert dringend om de meegeleverde adapter te gebruiken. Zoek in elk geval uit of de adapter van de nieuwe FB geschikt is voor de bestaande FB. Er kan, behalve de primaire spanning, best enig verschil zitten in de specs. 


Toch wel jammer, adapters zijn nl. los verkrijgbaar, zie: https://fritzshop.nl/voedingen/54-vervangende-voedingsadapter-voor-uw-fritzbox-of-fritzfon.html  ,

Als je straks de goede Fritz!Box met de defecte adapter terugstuurt worden beide vernietigd. Zonde eigenlijk. 

Die wordt echt niet zomaar vernietigd. Dat kan ik je vertellen. Die worden compleet nagekeken en weer compleet gemaakt.


@Bart_Z  Met vernietigen bedoel ik natuurlijk 'op verantwoorde wijze ontmantelen en demonteren'. Een ingeleverde Fritz!box komt nooit meer in de meterkast van een volgende klant. Zou ook zeer onverstandig zijn, immers, na een bepaalde tijd houd de firmware ondersteuning door AVM op en wordt een veilige verbinding niet meer gegarandeerd. Zie : https://www.router-faq.de/?id=fbinfo


@meppelinke Hangt van de Fritzbox in kwestie af. Als het een 7590 is wordt deze weer helemaal gereset en komt deze zeker weer bij een klant in de meterkast. Ze worden namelijk in het omruilprogramma voor bestaande klanten van een fritzbox geplaatst.Â