Skip to main content

Hallo,

 

Recentelijk heb ik een verhuizing doorgegeven (en tegelijk abonnement veranderd). In afwachting daarvan heb ik al een nieuwe modem ontvangen, de Experiabox V12b. De oude modem, V10, is inmiddels retour gegaan. In de doos van de V12 zaten geen kabels, alleen de stroomadapter. Op dit moment heb ik de V12 aangesloten via VDSL.

Maar binnenkort ga ik verhuizen naar het nieuwe adres waar glasvezel is. Om de modem hier aan te sluiten heb ik de rode en/of gele kabel nodig. Ik heb overal op de website gekeken, maar ik kan nergens vinden hoe je kunt aangegeven dat de kabels ontbreken. Weet iemand wat ik kan doen om dit aan te vragen. Bellen naar de klantenservice lukt moeilijk vanwege mijn werktijden. 

 

 

Bij de omruil van een modem moet je de bestaande kabels gebruiken van het andere modem @MASPE4 


Hi @MASPE4 , het maakt niet uit welke kleur de ethernetkabel heeft zolang hij maar CAT 5e of hoger is. Als je nog een andere kabel thuis hebt liggen kan je die ook gebruiken. Zo niet, dan kun je het beste je gegevens aanvullen op je profiel. Dan kan een moderator je denk ik een nieuwe toesturen. 


De rode kabel zit nooit bij het modem in de doos. Ik denk dat die bij het glasvezelkastje hoort. Als de vorige bewoners hem meenemen kan je er 1 op laten sturen door een KPN medewerker. Hetzelfde geldt voor het glasvezelkastje. Dat word soms ook meegenomen. Of soms alleen de adapter van het glasvezelkastje. Dan heb je nog niks. Dus dat is gewoon even afwachten hoe je het aantreft.


Bedankt voor alle reacties. Ik heb even innhet nieuwe huis gekeken in de meterkast. Ik denk dat de vorige eigenaar alle kabels heeft meegenomen. Ik zie alleen een kastje, geen kabels. Omdat ik al jaren VDSL heb, heb ik nu alleen een ethernet kabel die van de modem naar het tv kastje gaat. Verdere kabels ontbreken. Ik heb geprobeerd mijn profiel aan te passen. Maar mijn adres veranderd dus binnenkort. 


Je kunt elke ethernetkabel gebruiken zoals Dave al zei, daarvoor heb je niet een specifiek type van ons nodig. Als de stroomadapter ook mist van het glasvezelkastje kan je die opnieuw aanvragen. Dat kunnen we niet via de community, hier wordt beschreven hoe je dat kunt doen: