Skip to main content

Beste lezers,

vandaag een Experia Box 12b als vervanging gekregen van mijn 10A na een storing.

WAT EEN DRAMA APPARAAT!!!!!

Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat een prima functionerend model vervangen wordt (in het algemeen) door zoiets waardeloos? Ik kon met geen mogelijkheid ingelogd komen tot ik hier moest lezen dat er een trucendoos is (andere browser, etc.). Zit je vervolgens in de interface, is alles enorm stroperig traag, vreselijk! Welke g*k heeft dit door kwaliteitscontrole laten gaan???

En nee, ik wil geen Fritzbox, waarom bijbetalen terwijl een V10A prima functioneert?

Grootste frustratie is nu dat ik geen mogelijkheid zie om 5GHz te activeren, down staat er bij de status en het lukt niet om deze te activeren. Waarom staat deze down???

Ik kan een protocol kiezen, opslaan maar 5GHz komt nooit op, altijd blijft status down:

 

Je kan ook gewoon via bol.com een Fritzbox kopen, als je naar checkt of ie word ondersteund natuurlijk. Maar welkom bij de kpn box 12 drama club

 


@dimi_v 

heb je onderaan de pagina die je laat zien, al een keer op de  “wifi defaults” knop gedrukt?

hiermee worden alle wifi instellingen gereset.


Je kan ook gewoon via bol.com een Fritzbox kopen, als je naar checkt of ie word ondersteund natuurlijk. Maar welkom bij de kpn box 12 drama club

 

Bedankt voor de verwelkoming.

Nee, ik wil geen Fritbox/extra geld uitgeven. V10A was prima, werkte goed met Super WiFi 1 punten. Als het allemaal draait dan hoef ik ook niet dagelijks in de webinterface te zijn, wil ook helemaal geen bijzondere dingen als port forwarding, alternatieve DNS gegevens e.d. configureren.

Als ik hier zo lees hoop ik maar dat er voorlopig juist geen update komt, want dan heb je weer gezeik met je Super WiFi punten. 

@dimi_v

heb je onderaan de pagina die je laat zien, al een keer op de  “wifi defaults” knop gedrukt?

hiermee worden alle wifi instellingen gereset.

Net geprobeerd, maar doet letterlijk niks, na paar minuten is het ‘klaar’ maar zelfs mijn eigen ingestelde SSID is niet veranderd. Wat een sh*t ding😡


Het wordt bijna hilarisch, maar het is om te huilen. Net nadat ik bovenstaand bericht stuurde valt WiFi weg, blijkt dat toch de default minuten later opeens geactiveerd zijn (past dan wel weer bij de enorme traagheid van dit model Experiabox). 

Maar helaas, 5GHz blijft down. Maffe is dat bij de optie Extra WiFi wèl 5GHz geactiveerd kan worden:

 


Nou, heel bijzonder wat er nu weer gebeurt: eerst had ik mijn eigen SSID weer ingesteld. Vervolgens heb ik toch maar onder My Modem > Maintenance > Factory Settings “Reset” gedaan.

Na paar minuten valt mijn WiFi weg, komt het default SSID op, verbinding valt op gegeven moment weer weg en is mijn eigen ingestelde SSID (incl. WPA2 key, want laptop en telefoon connecten weer) actief. Wel de melding dat het modem gereset is en dat ik het wachtwoord dat op de achterzijde staat moet gebruiken om in te loggen op het modem….

En nog steeds geen 5GHz….


Dit moet iets van een technisch mankement zijn, want in principe kun je de 2,4 en 5ghz niet afzonderlijk van elkaar aan of uit doen, net als bij de v10a.

Ik ben nog nooit tegengekomen dat 1 van de 2 niet aan kan.

Enige wat je kan doen is nog een paar keer goed resetten,  en anders gewoon om laten wisselen,  want dit klopt niet.

 


De 2,4 GHz-band biedt de meeste dekking, maar verzendt gegevens met lagere snelheden. De 5 GHz-band biedt minder dekking, maar verzendt gegevens met hogere snelheden.


Kan er nog bv een moderator iets over zeggen, of zal ik de strijd maar proberen aan te gaan op 0800-0402?


De 2,4 GHz-band biedt de meeste dekking, maar verzendt gegevens met lagere snelheden. De 5 GHz-band biedt minder dekking, maar verzendt gegevens met hogere snelheden.

Bedankt voor deze wiki achtige toevoeging, niet dat ik het nog niet wist💀

Maar omdat je er over begint: ik zit 3 meter van het modem vandaan en krijg inderdaad ook nog eens minder snelle resultaten bij speedtest.net door gebruik van de 2.4 GHz band. Geweldig.


Een moderator komt pas na een dag of 4 langs een nieuw topic,  dus wat dat betreft zal 0800 0402 sneller werken.

Het apparaat deugt gewoon niet, dus zo moeten hem omwisselen.


Nog niet gebeld, heb geen tijd gehad om een half uur in de wacht te staan. Hopelijk deze week, maar echt matig dit gedoe allemaal


Dit moet iets van een technisch mankement zijn, want in principe kun je de 2,4 en 5ghz niet afzonderlijk van elkaar aan of uit doen, net als bij de v10a.

Ik ben nog nooit tegengekomen dat 1 van de 2 niet aan kan.

Enige wat je kan doen is nog een paar keer goed resetten,  en anders gewoon om laten wisselen,  want dit klopt niet.

 

Hoi @dimi_v . Ik neem aan dat je het dik gedrukte  advies van @DennisA78  hebt opgevolgd?  Zonder resultaat begrijp ik? 


Klopt, heb net nog met een collega van je modem nogmaals gereset maar geen verbetering. Morgen een nieuwe ophalen. 


Is hier inmiddels een oplossing voor gekomen?
Ik zit met hetzelfde.


@KarHaj  Je kunt hier het beste een nieuwe topic voor aanmaken