Skip to main content
Vraag

Kan de eerste 6 port forwards niet zien in de modem

• January 12, 2025
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

Zoals je kan zien op de bijgevoegde bijlage kunt je zien dat #1 t/m #6 niet meer te zien zijn. 
Sinds dit is gebeurd werken deze portmappings ook niet meer.
Op dit forum vond ik ook een ander topic met dit zelfde probleem, maar daar was niet echt een oplossing voor gevonden en is al weer 3 jaar geleden.

Ik heb nu een box V10a
Heb hiervoor al 3x een box 12 gehad die alle 3 kapot zijn gegaan en zelfs het kastje aan de muur is ook al een keer stuk gegaan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 15, 2025

Hoi ​@thedaimer . Er gaat een hoop kapot bij jou als ik dat zo lees. 

Mag ik vragen hoeveel portmappings in totaal je nu wil aanmaken? Ik heb wat relevante informatie opgezocht maar ik kan (nog) niet vinden wat  het maximale aantal portforwards is bij de v10a

Het lijkt me wel dat dat er meer moeten zijn dan 15.  ( ​@Marlon92 , weet jij dat toevallig? )

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Wij wouden portmapping Nr17 maken, hierna verdween Nr 1 tm 6
Ik heb daarna nr 15 en 16 verwijderd of er dan weer dingen terug kwamen maar dit was niet het geval.

Boven aan de pagina staat "Port Mapping List (Max Limit : 32)”
En geen idee waarom de dingen bij mij kapot gaan. De modem staat in de hoek van de huiskamer en niemand die hem aanraakt. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 16, 2025

Wij wouden portmapping Nr17 maken, hierna verdween Nr 1 tm 6
Ik heb daarna nr 15 en 16 verwijderd of er dan weer dingen terug kwamen maar dit was niet het geval.

Boven aan de pagina staat "Port Mapping List (Max Limit : 32)”
En geen idee waarom de dingen bij mij kapot gaan. De modem staat in de hoek van de huiskamer en niemand die hem aanraakt. 

Los van het feit dat ze niet meer zichtbaar zijn (wat puur kosmetisch kan zijn).  Merk je ook dat bepaalde diensten nu niet goed meer werken?

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Dat merken we zeker. RDP werkt niet meer en game servers die op die poorten stonden kunnen ook niet meer gejoined worden.

• January 16, 2025

Wat moet je met zoveel poort forwardings denk ik dan…

Maar goed. Volgens mij is het een bekend probleem dat het aantal regels bij de v10a beperkt is. Ik denk dat je beter een Fritzbox aan kunt schaffen. 

RDP werkt niet meer ...

RDP is niet voldoende veilig om open te zetten naar internet heb ik wel eens ergens gelezen.

https://www.security.nl/posting/800307/Extra+risico+RDP+aan+Internet

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Wat moet je met zoveel poort forwardings denk ik dan…

Maar goed. Volgens mij is het een bekend probleem dat het aantal regels bij de v10a beperkt is. Ik denk dat je beter een Fritzbox aan kunt schaffen. 
​​​​

Game servers waaronder meerdere Assetto Corsa servers

En als het probleem bekend is, dan vind ik persoonlijk dat ze niet moeten adverteren dat de limiet 32 poorten is, maar max 16.

En over RDP gesproken, ik heb een andere poort gekozen dan de standaard poort en er zit ook een wachtwoord op. 
Het is toch de makkelijkste optie voor ons.