Skip to main content

Na het afsluiten van weer een Netflix abonnement loop ik tegen problemen aan met de verbinding. Na het inloggen volgt de foutpagina van Netflix “Something went wrong” en onderstaan de Erro Code NSES-500. Daar heb ik veel overgelezen en dingen geprobeerd, lange tijd met Netflix aan de lijn gezeten, maar nog geen oplossing, zij denken dat het niet werkt door het modem. Ik vraag het me af. Netflix werkt alleen via de mobiele app, dan kan ik series/films afspelen. Dat werkt zowel via wifi als zonder wifi  (via 5G van de mobiel). Op Apple TV, smart tv app van LG, app via KPN box, werkt het niet, kan wel inloggen, maar series en films worden niet geladen.  Alleen via die app dus. Los daarvan als ik in de app op mijn mobiel kijk onder Mijn Netflix en ik wil de gegevens van mijn account laden, lukt ook dat niet, komt weer die pagina in beeld met “something went wrong” en de fout code NSES-500.

Waarschijnlijk wordt de pagina  (netlflix/com) opgevraagd van mijn account , als ik mijn account kies vandaar de melding. Anyway schiet allemaal niet, ook een Netflix techneut uit Amerika heeft meegekeken maar die houdt het dus ook op de FRITZ!Box dat het daar fout gaat. Kan dit? Zo ja hoe valt dit op te lossen? Gelukkig kan ik nog wel van mijn mobiel streamen , maar wil het uiteraard werken hebben op andere apparaten zoals Apple TV.

Los daarvan bedenk ik nog dat er ook geen e-mails mee binnen komen van Netflix, medewerker heeft nog andere e-mail adressen geprobeerd, maar ook dat genereerde geen nieuwe e-mails, tenminste die ontvang ik niet.  Je kan je afvragen of er dan niet ene of andere bug in mijn account zit. Geen idee

Heb je toevallig een gewoon KPN modem liggen om de Fritz!box uit te sluiten ? Even de wissel test ?


Nee helaas niet. Heb ook nog met KPN Plus service medewerker gesproken, die heeft ook meegekeken op het modem, maar die zag ook niets vreemds. Het leek hem überhaupt al vreemd dat de Fritz!BOX het probleem zou veroorzaken.  Hij raadde ook een reset aan van het modem als laatste optie. Nou dat heb ik net gedaan. Maar dat maakt het verschil niet. Super irritant.

 


Kan je eens via je mobiele data een hotspot opzetten voor je AppleTV en dan Netflix testen. Ik weet alleen niet zeker of Apple TV op je hotspot kan, maar het lijkt me van wel.


Gebruik je misschien een VPN voor je verbinding naar buiten? Heb je een ad-blocker of antivirus pakket actief? 


Gebruik je misschien een VPN voor je verbinding naar buiten? Heb je een ad-blocker of antivirus pakket actief? 

VPN niet, wel virus scanner: KPN Veilig Virusscanner


Gebruik je misschien een VPN voor je verbinding naar buiten? Heb je een ad-blocker of antivirus pakket actief? 

VPN niet, wel virus scanner: KPN Veilig Virusscanner

Staat los van je AppleTV dus zou niks uitmaken.


Gebruik je misschien een VPN voor je verbinding naar buiten? Heb je een ad-blocker of antivirus pakket actief? 

VPN niet, wel virus scanner: KPN Veilig Virusscanner

Staat los van je AppleTV dus zou niks uitmaken.

Nee zo is het.


kom nu zelfs niet meer in mijn Netflix account, ook niet mobiel. Wachtwoord kan het niet zijn, komt uit wachtwoordmanager.  Wachtwoord reset werkt ook niet. Na het intikken van e-mail adres: Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw.


vanmorgen nog contact gehad met engelstalige medewerker van netflix via de chat. Problemen met het inloggen op mijn account zijn er nog steeds, resetten van wachtwoord lukt ook niet omdat er een foutmelding volgt zodra je inlogt met het e-mail adres. Something went wrong, try later again etc. Moest 24 uur wachten en anders weer contact opnemen. 

Toch nog verder gaan zoeken, en met een ander e-mail adres een nieuw account netflix account aangemaakt.  Wel dubbele lasten nu, maar wilde weten hoe het verder zou gaan. Alles liep door en netflix draait inmiddels op verschillende apparaten. Het lag dus niet aan het modem, zoals al te verwachten was. Dat kan ik dan morgen weer terugkoppelen aan de helpdesk, want ik zit nu met twee accounts, waarvan het ene niet werkt, maar waar ik wel voor heb betaald. Dat heb ik betaald via een cadeaubon optie, nooit eerder gebruikt, misschien kwam de verbinding daardoor niet op gang. Ik weet het niet. Helpdesk van netflix zeiden wel dat alles geactiveerd was en dat de bon goed was geregistreerd.  Eerst maar afwachten of ik het account waarop ik niet kan inloggen  werkend kan krijgen, en kijken of ik dan ook gewoon netflix kan kijken via dat account op tv(om interne issues bij neflix uit te sluiten). Anyway weer een stap verder, en mooi dat het modem uitgesloten kan worden van het niet werkend krijgen van de verbinding.

 


Reageer