Skip to main content
Vraag

Kan geen adressen invoeren bij MAC Filter in Box 12

• December 22, 2025
  • 7 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik kan geen mac adressen invoeren bij het Mac filter in experia box v12. 

Ook niet handmatig.

7 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 25, 2025

Hoi ​@lavendel2, welkom terug! Welke softwareversie heb jij op dit moment op je Box 12 zitten? Als dat nog niet deze is

wil je dan eens gaan naar Instellingen > Systeem. Je zou daar dan een knop moeten zien om te kunnen updaten. Ik verwacht dat het na het updaten wel weer werkt.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 25, 2025

Ik heb de nieuwste update. Had gelezen dat ik nu de Mac filter in kon stellen.

Maar als ik een mac adres invullen kan ik hem niet toevoegen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 30, 2025

Ja, dan zou dat moeten werken inderdaad. Wat gaat er precies mis? Kan je het MAC adres niet intypen? Of gebeurt er niets als je dan op de knopt Toevoegen drukt?

Lukt het wel als je een apparaat kiest uit het uitvouwmenu erboven, ​@lavendel2?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2026

Het MAC adres kan ik gewoon intypen. Maar toevoegen niet. De knop is wel blauw maar doet niets.

Bij de optie voeg alle wifi apparaten toe verschijnen  er geen apparaten. 

Bij het overzicht zijn wel de aangesloten wifi apparaten te zien.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 5, 2026

Check, dank je wel, ​@lavendel2. Zou je dit ook eens willen testen in een andere browser, of op een ander apparaat? Ik heb dit zelf proberen te reproduceren, maar bij lukt het wel. Dus hoe meer informatie je kunt geven, hoe beter. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2026

Net geprobeerd met een andere computer en een andere browser. Hetzelfde probleem . 

Trouwens ,  ik zag bij de reacties van de laatste update, dat iemand hetzelfde probleem had. De oplossing daarvoor heb ik niet gezien.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 17, 2026

Klopt, ik heb hier en daar meer gezien die dit ervaren. Maar omdat het niet universeel is, stel ik toch dit soort testvragen om te kijken of er situaties zijn dat het wel werkt. Kun je op een rijtje zetten voor me welke browsers je geprobeerd hebt? We hebben dit inmiddels gemeld bij het modemteam. Maar, zoals ik al zie, hoe meer info, hoe beter. 

Op het moment heb ik voor jou geen oplossing. Behalve misschien nog meer browsers proberen. Ik kom erop terug als ik meer hoor vanuit het modemteam.