Skip to main content

Goedenavond,

Ik kreeg een sms-je dat er afgelopen nacht een update wordt uitgevoerd op het modem.

Sinds deze update kan ik vanaf meerdere computers geen verbinding meer krijgen met FTP servers. 

Herstarten modem heeft niet geholpen.

Hoe kan dit verholpen worden?

Inloggen op het modem en dan de firewall op "Low" zetten.


Was er inderdaad al achter door ander forum bericht..
Opgelost..

topic. mag op slot


Inloggen op het modem en dan de firewall op "Low" zetten.

Low is een optie, maar beter zou zijn om deze op aangepast te zetten. In dit artikel lees je er meer over: Modems met KPN Software: Firewall instellingen.


Inloggen op het modem en dan de firewall op "Low" zetten.

Low is een optie, maar beter zou zijn om deze op aangepast te zetten. In dit artikel lees je er meer over: Modems met KPN Software: Firewall instellingen.

Beste Denise, is er ook zo’n handleiding voor de Fritz!box? Ik moet port 21 en 22 open zetten, en ik heb wat geprobeerd, maar het lukt echt niet. 


Inloggen op het modem en dan de firewall op "Low" zetten.

Low is een optie, maar beter zou zijn om deze op aangepast te zetten. In dit artikel lees je er meer over: Modems met KPN Software: Firewall instellingen.

Beste Denise, is er ook zo’n handleiding voor de Fritz!box? Ik moet port 21 en 22 open zetten, en ik heb wat geprobeerd, maar het lukt echt niet. 

Nee. Wat in dit topic besproken word hoeft niet in de Fritzbox. Het kan niet eens, want de Fritzbox heeft deze onzin niet.


Dat moet ik wel Nick.


Dat moet ik wel Nick.

Nee. Het kan niet. 

U kunt wel poorten open zetten van buiten naar binnen. Maar daar gaat dit topic niet over.

Waar dit topic over gaat is op een Fritzbox niet nodig. Want die functionaliteit heeft de Fritzbox niet. De Fritzbox blokkeerd niets binnen vandaan naar buiten.


Vreemd, ik heb die instelling namelijk wel gevonden. Waar kan ik meer over lezen over wat u beweert?


Op de site van AVM, de fabrikant van Fritzbox. 

https://nl.avm.de/


FB heeft dit wel. Hier zitten bv een aantal globale snel opties die iets van binnen naar buiten verhinderen en je kan zelf ook eigen lijsten aanmaken op een andere plaats in het menu.

 


FB heeft dit wel. Hier zitten bv een aantal globale snel opties die iets van binnen naar buiten verhinderen en je kan zelf ook eigen lijsten aanmaken op een andere plaats in het menu.

 

Maar geen van wat ik hier zie heeft betrekking tot de poorten die bij FTP gebruikt worden.


Dat klopt maar ik dacht dat de discussie ging over of er blokkeer mogelijkheden van binnen naar buiten in de Fritzbox aanwezig zijn. Ftp staat hier niet expliciet bij maar kan wel.


Laten we in ieder geval voorop stellen dat bij standaard instellingen op de Fritzbox FTP verkeer uitgaand niet geblokkeerd word.

En ik vermoed dat het überhaupt niet in te stellen is al zou je willen. Als het wel kan, FTP verkeer uitgaand blokkeren dus, dan zou ik graag een schermafdruk van de instellingen zien.


Het werkt als een soort 2traps systeem:

Eerst wordt een applicatie gedefinieerd:

Dan kan deze vervolgens gebruikt worden in een accesprofiel onderdeel advanced settings:

Door hier dan de FTP server applicatie  of iets anders te selecteren wordt dus een blokkeerlijst aangelegd.


Op de site van AVM, de fabrikant van Fritzbox. 

https://nl.avm.de/

En waar precies op die website Nick? 😩


Bedankt @BruisTablet, maar dat is om iets te blokkeren, toch?


Bedankt @BruisTablet, maar dat is om iets te blokkeren, toch?

Klopt, standaard staat er niks in.
Je kan he eventueel zelf nagaan bij: Internet → Filter
Technisch heeft @Nick83 dus gelijk, tenzij u zelf dingen erin heeft gezet.


Het werkt als een soort 2traps systeem:

Eerst wordt een applicatie gedefinieerd:

Dan kan deze vervolgens gebruikt worden in een accesprofiel onderdeel advanced settings:

Door hier dan de FTP server applicatie  of iets anders te selecteren wordt dus een blokkeerlijst aangelegd.

Ok. Dat accesprofiel, geld dat dan voor alle apparaten? Of is dat een instelling per apparaat? 


Het werkt als een soort 2traps systeem:

Eerst wordt een applicatie gedefinieerd:

Dan kan deze vervolgens gebruikt worden in een accesprofiel onderdeel advanced settings:

Door hier dan de FTP server applicatie  of iets anders te selecteren wordt dus een blokkeerlijst aangelegd.

Ok. Dat accesprofiel, geld dat dan voor alle apparaten? Of is dat een instelling per apparaat? 

Eenmaal aangemaakt accessprofiel kan daarna bij 1, meer of alle apparaten gekoppeld worden. En in het voorbeeld is alleen ftp erin gezet maar het block profiel kan natuurlijk uit een hele lijst met applicaties bestaan.


Ok. Dat accesprofiel, geld dat dan voor alle apparaten? Of is dat een instelling per apparaat? 

Eenmaal aangemaakt accessprofiel kan daarna bij 1, meer of alle apparaten gekoppeld worden. En in het voorbeeld is alleen ftp erin gezet maar het block profiel kan natuurlijk uit een hele lijst met applicaties bestaan.

Alle apparaten in de zin van dat je alle apparaten kan selecteren? Of is het een "global" instelling?

Bij elk nieuw apparaat op het netwerk zal deze instelling apart gemaakt moeten worden? Of geldt deze instelling dan ook automatisch? 


Het is op basis van (alle) apparaten selecteren . Geen global setting. 


Ok. 👍


Iemand anders die mij wel kan helpen?


Iemand anders die mij wel kan helpen?

Heeft u echt alleen een Fritzbox? U heeft niet de Fritzbox achter de router van KPN staan?

U probeert met een FTP client verbinding te maken met een FTP server? Heeft dat in het verleden wel gewerkt? 


Ik heb alleen een Fritzbox. Een paar maanden oud, want de oude moest ge-update worden, geleverd door KPN.

 

U probeert met een FTP client verbinding te maken met een FTP server? JA

 

Heeft dat in het verleden wel gewerkt? JA Al dertig jaar schat ik in, zonder problemen.