Skip to main content
Vraag

Kan het KPN modem een VPN blokkeren waardoor server van de zaak niet bereikbaar is?

• September 1, 2025
  • 7 reacties
  • 60 keer bekeken

Kan het zijn dan de router van KPN een vpn verbinding blokkeert waardoor ik niet kan inloggen op de server van de zaak

7 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Ik heb een Fritzbox modem

• September 1, 2025

Nee. Met standaard instellingen is dat geen realistisch scenario bij een Fritzbox. 

Ik neem tenminste aan dat die Fritzbox bij jou thuis staat en niet op de zaak?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 1, 2025

Een Fritzbox is geen router 'van' kpn met ook kpn software. 

Zelfs al huur je 'm bij kpn. De software wordt door AVM verzorgt. Daar komt alle Fritz apparatuur vandaan. 

HeidiV
Topper
  • September 1, 2025

Hi ​@Gabos 

Een Fritz!Box zou zonder problemen moeten werken met VPN.

Welk(e) VPN protocol/software gebruik je?

Heeft het wel gewerkt en zo ja, is er daarna wat veranderd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Dank je! Heb inmiddels ook contact gehad met een technische medewerker en het blijkt inderdaad niet aan het modem te liggen 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Mijn gok, je werkgever heeft ook een Fritzbox en gebruikt dus hetzelfde subnet?

De veel gemaakte fout bij VPN is dat men overlappende subnet voor thuis en werk gebruikt. B.v. met thuis 192.168.178.0/24 en op het werk 192.168.179.0/23

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 4, 2025

Dank je! Heb inmiddels ook contact gehad met een technische medewerker en het blijkt inderdaad niet aan het modem te liggen 

Goedemorgen! Welkom op de KPN Community! Ik zie dat velen je van goed advies hebben voorzien. Is het nog gelukt? Anders lijkt het mij ook zaak om even contact te zoeken met de technische ondersteuning van jouw werkgever. Dan kan er vastgesteld worden welk protocol gebruik gemaakt word.