Skip to main content

Morgen komt KPN monteur om glasvezel 4gbit te installeren. De doos met alle spullen ligt al klaar. 

Mijn vraag is: kan het kwaad om vooraf bepaalde zaken op modem (box14) alvast in te stellen. Het gaat bij mij dan met name om de DHCP instellingen. Ik wil de ip pool van huidige netwerk behouden omdat ik vrij groot netwerk heb met vrij veel vaste ipadressen en services.

Dus kan ik even modem aanzetten en dit aanpassen voordat de monteur langskomt. 

Morgen komt KPN monteur om glasvezel 4gbit te installeren. De doos met alle spullen ligt al klaar. 

Mijn vraag is: kan het kwaad om vooraf bepaalde zaken op modem (box14) alvast in te stellen. Het gaat bij mij dan met name om de DHCP instellingen. Ik wil de ip pool van huidige netwerk behouden omdat ik vrij groot netwerk heb met vrij veel vast ipadres en en services.

Dus kan ik even modem aanzetten en dit aanpassen voordat de monteur langskomt. 

Kan geen kwaad lijkt mij, heb je nu al KPN glasvezel of iets anders ?


Ik heb nu een Fritzbox en glasvezel via Solcon op dezelfde KPN glaslijn als waar nu nieuwe abbo op komt. 


Ik heb nu een Fritzbox en glasvezel via Solcon op dezelfde KPN glaslijn als waar nu nieuwe abbo op komt. 

Als het goed is kan je alles gewoon aanpassen, dan is het morgen enkel de wan kabel erin prikken en draaien.


Het is prima gelukt, DCHP instellingen zijn nu identiek aan huidig netwerk. Kan ik morgen eenvoudig dezelfde vaste IP adressen uitdelen.


Het is prima gelukt, DCHP instellingen zijn nu identiek aan huidig netwerk. Kan ik morgen eenvoudig dezelfde vaste IP adressen uitdelen.

Super, doe gelijk een speedtest als de monteur er nog is via je pc. Download alvast deze app, is beter betrouwbaar dan de web versie.
Als je het Genexis ONT hebt gehad kan dit met de upload nog wel eens voor problemen zorgen.
Bij mij heeft de monteur het ONT omgewisseld voor een Nokia ONT en daarmee was het opgelost.

Wat voor netwerk kaart heb je nu in je pc ?


Ik heb nu een 2,5gbit netwerkkaart in mijn pc. Die wil ik op de 2,5gbit ingang van de KNP v14 box aansluiten. Ik weet niet wat voor ONT ik nu heb, zo ziet die eruit:

 

 


Ik heb nu een 2,5gbit netwerkkaart in mijn pc. Die wil ik op de 2,5gbit ingang van de KNP v14 box aansluiten. Ik weet niet wat voor ONT ik nu heb, zo ziet die eruit:

 

 

Ik gok dat dit setje eraf gaat, heb je naast de Box V14 nog meer gehad van KPN ?


Ik ben benieuwd of u 2,5 gbit gaat halen via die platte kabel…

Het kan geen kwaad om een goede cat 6a kabel achter de hand te houden denk ik.


Ik heb nu een 2,5gbit netwerkkaart in mijn pc. Die wil ik op de 2,5gbit ingang van de KNP v14 box aansluiten. Ik weet niet wat voor ONT ik nu heb, zo ziet die eruit:

 

 

Ik gok dat dit setje eraf gaat, heb je naast de Box V14 nog meer gehad van KPN ?

Ja, ook zo'n opschuifkastje die op het KPN aansluitpunt geschoven moet worden.

 


Ik heb nu een 2,5gbit netwerkkaart in mijn pc. Die wil ik op de 2,5gbit ingang van de KNP v14 box aansluiten. Ik weet niet wat voor ONT ik nu heb, zo ziet die eruit:

 

 

Ik gok dat dit setje eraf gaat, heb je naast de Box V14 nog meer gehad van KPN ?

Ja, ook zo'n opschuifkastje die op het KPN aansluitpunt geschoven moet worden.

Van welk merk ?


Ik heb nu een 2,5gbit netwerkkaart in mijn pc. Die wil ik op de 2,5gbit ingang van de KNP v14 box aansluiten. Ik weet niet wat voor ONT ik nu heb, zo ziet die eruit:

 

 

Ik gok dat dit setje eraf gaat, heb je naast de Box V14 nog meer gehad van KPN 

Ja, ook zo'n opschuifkastje die op het KPN aansluitpunt geschoven moet worden.

Van welk merk ?

Volgens mij de Genexis, zie foto die ik heb toegevoegd aan vorige post


Ik ben benieuwd of u 2,5 gbit gaat halen via die platte kabel…

Het kan geen kwaad om een goede cat 6a kabel achter de hand te houden denk ik.

Uiteraard, je ziet niet de patchkast, switches en vele kabels elders in deze meterkast.


Ja bij dit merk moet je ff de upload goed testen.


Ga ik morgen direct doen, ik zorg dat de pc aan staat en bij verbinding check ik het direct. De betreffende CAT6a kabel die naar deze pc gaat, gaat in de 2,5gbit poort van de KPN box.