Skip to main content

kan ik de wifi 2.4 ghz ook uit zetten in de modem     en gewoon voor 5gz gaan??

Ligt eraan welk modem u heeft.

En bedenk wel dat 5Ghz minder ver bereik heeft dan 2.4Ghz. 


Goedemorgen @marcel1963 malden en dank voor jouw bericht!

 

Welk type Experia Box gebruik je op dit moment? Zoals @JanIvor aangeeft is het bereik van 5 GHz een stuk minder dan 2.4 Ghz. Is er een specifieke reden dat je de 2.4 Ghz band uit wenst te schakelen?


hallo ik heb box 12


hallo ik heb box 12

Ga met een browser naar de "website" mijnmodem.kpn of 192.168.2.254, gewoon in te tikken in de adresbalk en log in met het wachtwoord achterop de box 12. Bij de wifi instellingen valt dan de 2.4GHz uit te zetten. Wel is mijn advies om dit niet te doen, 5GHz is leuk maar op langere afstanden heb je hier niks aan.


Als de nieuwste software in jouw Box12 zit kan je 2,4 en 5Ghz niet meer scheiden. We werken aan een extra feature maar dat kan nog wel even duren 😞 Misschien dat dit nog een interessant topic voor je is, dit gaat over de Box 12 en de updates die onlangs zijn uitgerold


Als de nieuwste software in jouw Box12 zit kan je 2,4 en 5Ghz niet meer scheiden. We werken aan een extra feature maar dat kan nog wel even duren 😞 Misschien dat dit nog een interessant topic voor je is, dit gaat over de Box 12 en de updates die onlangs zijn uitgerold

Helemaal gelijk, wat veranderd alles zo snel 😅


hallo ik heb box 12

Ga met een browser naar de "website" mijnmodem.kpn of 192.168.2.254, gewoon in te tikken in de adresbalk en log in met het wachtwoord achterop de box 12. Bij de wifi instellingen ...

Kiest u voor "Extra WiFi". Daar kun u een apart 5 Ghz netwerk instellen.

Zoals u ziet, bij mij staat alleen 2,4 Ghz aan. U kunt alleen 5 Ghz aan zetten.


Goedemorgen @marcel1963 malden , heb je nog iets gehad aan de hier gedeelde informatie?