Skip to main content

Vraag.

 

kan ik twee routers aansluiten op een aansluiting van kpn.

de routers mogen identiek zijn ingesteld.

Waarom deze vraag?

ik wil graag de tv aansluiten op de ene router en de andere gebruiken voor WiFi om de volgende reden. Mijn moeder van 92 heeft tv van kpn. Soms ontstaat er een storing e wordt gevraagd de router/modem of het tv-kastje opnieuw op te starten. Zij stelt de vraag via telefoon van kpn of via FaceTime. Zij kan zelf vanwege haar leeftijd de apparaten niet aan en uitzetten. Dus heb ik twee stopcontacten gekocht die ik extern via wifi kan schakelen. Vervelende is dat wanneer ik de apparaten uitzet de verbinding met moeder uitvalt en ik de apparaten niet opnieuw kan aanzetten. Heb ik een tweede router met wifi die in bedrijf blijft is mijn probleem opgelost.

groeten 

Nee. Dat kan niet.


Hallo @Tabe66 

 

Je zou een MiFi router neer kunnen zetten en daar de WiFi schakelaars mee verbinden.
Een MiFi router werkt via het mobiele netwerk, je zou afhankelijk van de hoeveelheid data die die schakelaars verbruiken daar een prepaid sim of data sim met abonnement in kunnen stoppen.
Dan kan je de KPN TV ontvanger en het modem gewoon uit en weer aanzetten zonder dat je de verbinding kwijt raakt.


Dat lijkt mij een goed alternatief. Had ik nog niet aan

gedacht. Dank je.


Het zou in principe nooit nodig moeten zijn om de Experia/KPN Box uit te zetten.

Veel beter zou jij een machine kunnen overnemen met bijvoorbeeld TeamViewer en dat de Experia/KPN Box kunnen herstarten.


Het zou in principe nooit nodig moeten zijn om de Experia/KPN Box uit te zetten.

Nee. Lijkt mij ook.

Veel beter zou jij een machine kunnen overnemen met bijvoorbeeld TeamViewer en dat de Experia/KPN Box kunnen herstarten.

Dat zou ook nooit nodig moeten zijn. Maar goed ... vanuit de webinterface kun je hem herstarten. Dan valt de verbinding even weg. Maar die zou na een paar minuten zich weer moeten herstellen. 

Ik hoef hier gelukkig nooit iets te herstarten. Geen modem of tv ontvanger in ieder geval. Wel de WiFi versterkers. Dat blijft een drama...


Soms vraagt kpn bij een storing het modem opnieuw op te starten. Als alles goed werkt zou dat niet mogen, maar ja soms is het toch zo, 

Overnemen met Teamviewer is voor mij helaas geen optie (of het moet inmiddels veranderd zijn). Teamviewer werkt op de Android, maar niet niet op Apple. Apple heeft deze optie geblokkeerd (privacy o.i.d. Volgens de helpdesk van Apple)  


Soms vraagt kpn bij een storing het modem opnieuw op te starten. Als alles goed werkt zou dat niet mogen, maar ja soms is het toch zo, 

Dat is de gemakzucht van klantenservice en daar wordt mijns inziens veel te vaak gebruik vsn gemaakt.

 

Overnemen met Teamviewer is voor mij helaas geen optie (of het moet inmiddels veranderd zijn). Teamviewer werkt op de Android, maar niet niet op Apple. Apple heeft deze optie geblokkeerd (privacy o.i.d. Volgens de helpdesk van Apple)  

TeamViewer werkt gewoon op Apple apparatuur.


Dan ga ik het nogmaals proberen. Let wel dat mijn 92 jarige moeder alleen een iPad heeft. Die moet ik dus kunnen overnemen. Volgens mij kan ik alleen meekijken en moet zij verschillende handelingen verrichten om mij mee te laten zien. Daarna als de router uitgaat is de verbindingen sowieso weg. 


Ik kan de Android telefoons van mijn hoogbejaarde ouders probleemloos via TeamViewer overnemen.


Tja Android heeft hier een voordeel.

 


Wat voor storing is er dan? Kunt u daar wat meer over vertellen? Doet de tv ontvanger het dan niet? Is er een foutcode?


De foutcodes weet ik niet meer. Maar het gaat als volgt.

Mijn moeder zit ‘s-avond t.v. te kijken, doet de tv uit, en de volgende avond kan er zo aar een tekst staan van welkom met een draaiend rondje (zo’n opstart rondje) verder niets. Uiteindelijk besluiten we het tv-kastje even uit te zetten (niet de router). Daarna start de programma installatie (het vollopen van de bekende balken). Uiteindelijk als ie daar bijna mee klaar is gaat het beeld op zwart. Enkele seconden daarna verschijnt er een blauw kader waarin wordt voorgeteld e router/tv kastje enkele seconden uit te zetten en daarna weer aan te zetten. Meestal is het probleem dan opgelost. Soms moet de procedure herhaald worden. Maar uiteindelijk krijgen we altijd weer beeld. De hele activiteit duurt soms erg lang omdat mijn moeder van 92 stap voor stap geïnstrueerd moet worden. Soms onhandig op de verkeerde knoppen drukt. Alles niet verstaat of begrijpt en dan gaat ook de wifi nog uit en zijn we uit de verbinding. In de hoop dat ze zelf uiteindelijk na het opstarten van het modem de weg naar FaceTime terugvindt. Al met al een heel gedoe en gestress  


Welke Experiabox heeft ze en welke tv ontvanger? Heeft ze toevallig niet iets heel ouds?


Ze heeft nog niet zolang KPN. Ik denk van 2 jaar. Haar Experiabox is dacht ik 12