Skip to main content

Hallo allemaal,

We hebben afgelopen week de nieuwe kpnbox 12 ontvangen.

Hebben nu nog de Experia.

We hebben geen wifi-naam en wachtwoord veranderd.

Kan ik de kpnbox, zonder iets aan te passen,  aansluiten?

Dus plug and play?

 

Ben een leek

@Doobee in principe is het plug and play.  Mocht u toch problemen tegenkomen dan helpen we u hier graag.


Ah,mooi, ga ik dat morgen even proberen.

Dankuwel


Aansluiten wel maar de WiFi naam (SSID) en wachtwoord zal anders zijn, deze staan vermeld op de sticker achter op de modem.

De KPN Box 12 heeft een vast IP reeks (192.168.2.xxx) die je niet kunt wijzigen, ook de subnetmask (255.255.255.0) is niet te wijzigen bij een consumenten abonnement.

Indien je nu apparatuur gebruikt met een vast IP adres in een andere reeks zoals 192.168.1.xxx zoals ik dat gebruik voor mijn NAS, routers en smart devices dan moet je al die apparatuur helaas anders configureren om deze in dezelfde reeks te plaatsen.

Helaas staat KPN het niet toe om dit in de modem te wijzigen, wat ik persoonlijk een behoorlijke tekortkoming/beperking vind.

Het is nu “pas het bestaande netwerk aan aan de nieuwe KPN modem”, in plaats van “pas de nieuwe KPN modem aan aan het bestaande netwerk”.


Aansluiten wel maar de WiFi naam (SSID) en wachtwoord zal anders zijn, deze staan vermeld op de sticker achter op de modem.

De KPN Box 12 heeft een vast IP reeks (192.168.2.xxx) die je niet kunt wijzigen, ook de subnetmask (255.255.255.0) is niet te wijzigen bij een consumenten abonnement.

Indien je nu apparatuur gebruikt met een vast IP adres in een andere reeks zoals 192.168.1.xxx zoals ik dat gebruik voor mijn NAS, routers en smart devices dan moet je al die apparatuur helaas anders configureren om deze in dezelfde reeks te plaatsen.

Helaas staat KPN het niet toe om dit in de modem te wijzigen, wat ik persoonlijk een behoorlijke tekortkoming/beperking vind.

Het is nu “pas het bestaande netwerk aan aan de nieuwe KPN modem”, in plaats van “pas de nieuwe KPN modem aan aan het bestaande netwerk”.

Is nergens voor nodig dat dergelijke instellingen niet aangepast kunnen worden. Zeker als je voorheen van andere aanbieders afkomt en dan alles moet gaan aanpassen.  Is wel van belang om dit kenbaar te maken in dit soort forums zodat er met toekomstige software updates op ingespeeld kan worden. Deze basale gegevens kunnen zo aanpasbaar worden gemaakt als de beperking uit de software wordt gehaald.


Bedankt hoor, het is inmiddels gelukt