Skip to main content
Antwoord

Kan ik de V10 omruilen omdat het PPTP niet meer werkt?

• February 6, 2025
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Kan ik V10 omruilen voor Box 12 omdat pptp protocol niet meer werkt na update?

Door dat het PPTP protocol niet meer werkt is thuis werken voor mij niet meer mogelijk.

Dit is echt wel een serieus probleem.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@MarcelWitte een ander modem van KPN is ook niet de oplossing, want die werken met gelijksoortige firmware.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 6, 2025

PPTP is ook niet een hele veilige manier om te gebruiken.

Log even in op je modem 192.168.2.254 zet daar het firewall level naar normaal.

probeer het dan nog is 😀

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2025

Helaas. Het firewall level naar standaard gezet. Nog steeds een probleem.. Ondertussen contact gehad met KPN. Ruilen heeft geen zin ivm. “rood gedraaid koperen aansluiting. Misschien overstap maken naar concurrent. Deze kan glasvezel aansluiting leveren KPN helaas niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 6, 2025

Beste ​@MarcelWitte een ander modem van KPN is ook niet de oplossing, want die werken met gelijksoortige firmware.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 6, 2025

Heb je al geprobeerd om de firewall op het laagste level te zetten.

is er geen andere mogelijkheid om van PPTP af te stappen.

En te kijken voor openvpn/ipsec/wireguard

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2025

bedankt voor jullie reacties.  Zal e.a. met mijn ICT adviseur bespreken om te kijken hoe ik verder kan komen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 6, 2025

bedankt voor jullie reacties.  Zal e.a. met mijn ICT adviseur bespreken om te kijken hoe ik verder kan komen.

Inderdaad ​@MarcelWitte even met de ICT-afdeling van je werk overleggen.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 7, 2025

Goedemorgen ​@MarcelWitte, welkom hier op onze Community en bedankt ook voor jouw bericht!

Begrijp heel goed dat dit voor het thuiswerken problematisch is maar een omruil van het modem zal in dit geval helaas geen soelaas bieden, zoals vanuit de Community ook al wordt aangegeven :(

Ben wel heel nieuwsgierig naar wat hier precies uit gaat komen en hopelijk wil je dat ook nog hier met ons delen 🙏🏻