Skip to main content

Op advies van de Wifi manager hebben we na wikken en wegen 2 Super Wifi punten aangeschaft om op zolder de wifi  te verbeteren. Dit blijkt weinig nut te hebben omdat wij nog een V10 hebben die niet als master kan dienen.

Ik voel er weinig voor om nog een extra Super wifi punt aan te schaffen en zou daarom graag een upgrade van modem willen zodat die als master kan dienen. 

Wij zijn zeker al 25 jaar klant, proberen af en toe korting op ons abonnement te vragen waarop we steeds met smoesjes worden afgescheept.

Dat zie ik nu weer gebeuren maar daar ben ik nu toch echt wel klaar mee eigenlijk en verwacht eindelijk eens een geste van jullie kant.

De update waarmee ook de V10 als master kan dienen zit wel in de pijplijn (althans die is ons ongeveer een jaar geleden wel in het vooruitzicht gesteld) maar buiten kpn is nog niet bekend hoe lang dat nog gaat duren en of die er uiteindelijk überhaupt wel komt.

Zolang er nog klanten zijn met VDSL pairbonding kan kpn de V10 nog niet aan de wilgen hangen: het is de enige modem/router die die functie ondersteunt. 


Wij hebben ook al 2 jaar problemen met alles wat draadloos gaat aan wifi, meeste is gelukkig al bedraad maar thermostaat en diverse sonos vallen weg. Net is de monteur geweest en die zegt neem een v12 ipv de huidige v10 ivm verbeterde chip. Ik bellen met kpn en deze gaan doormeten en willen de v10 niet vervangen . ik heb aangegeven dat ik het zat ben en dat de monteur vakbekwaam overkwam en ik hem gelijk geef. Ik ben nu niet geholpen en overweeg om mijn 5 mobiele abonnementen en thuispakket incl. alle opties te verhuizen. Medewerker geeft aan dat is uw vrije keuze. oke Bedankt KPN ben al sinds 1998 klant en sinds 2006 eerste IPTV klant eens kijken bij odido of ziggo


Wij hebben ook al 2 jaar problemen met alles wat draadloos gaat aan wifi, meeste is gelukkig al bedraad maar thermostaat en diverse sonos vallen weg. Net is de monteur geweest en die zegt neem een v12 ipv de huidige v10 ivm verbeterde chip. Ik bellen met kpn en deze gaan doormeten en willen de v10 niet vervangen . ik heb aangegeven dat ik het zat ben en dat de monteur vakbekwaam overkwam en ik hem gelijk geef. Ik ben nu niet geholpen en overweeg om mijn 5 mobiele abonnementen en thuispakket incl. alle opties te verhuizen. Medewerker geeft aan dat is uw vrije keuze. oke Bedankt KPN ben al sinds 1998 klant en sinds 2006 eerste IPTV klant eens kijken bij odido of ziggo

Als u nu problemen met WiFi heeft bij de v10 gaat u bij de KPN Box waarschijnlijk nog meer problemen krijgen. 

En van de monteur is het het ook een stom advies. Want die had zelf horen te weten dat u niet zomaar de KPN Box 12 zou krijgen.

Heeft u SuperWiFi's? Of andere WiFi versterkers? 


Hoi Nick bedankt voor je snelle reactie

Wij hebben 2 superwifi's


Hoi Nick bedankt voor je snelle reactie

Wij hebben 2 superwifi's

Dan staat WiFi op de Experiabox v10 uit.

Als het goed is. Toch?

Minstens 1 SuperWiFi is bekabeld aangesloten. Klopt dat bij u? Of nog beter: zijn ze beide bekabeld aangesloten? 

Waar staat de eerste SuperWiFi? Staat die naast de Experiabox? 

Heeft u zwarte SuperWiFi’s of witte? 


Wij hebben de witte superwifi, en 1 is nu aangesloten bedraad de 2e hebben we los gekoppeld omdat we dan beter ontvangst hebben in huis. Deze superwifi staat op de 1e verdieping en niet naast de Experiabox. De Experiabox staat ook als wifipunt aan dit op aanraden van KPN


Dan heeft die medewerker het fout. Bij het gebruik van superwifi's met de v10 MOET de wifi van het modem uit. Sterker nog die gaat automatisch uit als de SuperWiFi's worden geïnstalleerd. Overigens is de opstelling van de wifipunten natuurlijk heel belangrijk. Stel een standaard woning met het modem in de meterkast dan is het verstandig om het eerste wifipunt bekabeld buiten de meterkast te hangen dan is is de begane grond voorzien van wifi. Het tweede punt kan dan los staan op eerste overloop. Zelf zou ik dan een derde op de tweede overloop zetten. Dan heb je in het hele huis prima wifi.


Wij hebben de witte superwifi, en 1 is nu aangesloten bedraad de 2e hebben we los gekoppeld omdat we dan beter ontvangst hebben in huis. Deze superwifi staat op de 1e verdieping en niet naast de Experiabox. De Experiabox staat ook als wifipunt aan dit op aanraden van KPN

Het WiFi van de Experiabox v10 hoort uit. Want dat werkt verstoren op het WiFi van de SuperWiFi's. 

In ieder geval als de netwerknaam hetzelfde is. Is dat het geval? Dan zou dat wel eens de oorzaak van uw probleem kunnen zijn.

Normaal gesproken gaat het WiFi van de Experiabox v10 ook uit als er SuperWiFi's aangesloten worden. Het is niet de bedoeling dat da weer aangezet word.


Reageer