Skip to main content

hay goededag! ik heb een vraag.

 

kan ik een andere modem gebruiken inplaats van de KPN box 12 die geleverd is?

 

ik heb hier een oude Fritzbox liggen die op  een KPN abbonement gebruikt is geweest op een ander adres en die wil ik nu op mijn nieuwe adres gebruiken.

 

voor zover ik weet kan je het wel doen. maar er is kans dat je geen ITV hebt dan. maar dit is informatie van toen KPN telford nog niet had overgenomen. dus kan kunnen dat het anders ligt nu.

 

KPN klantensevice zei vol trots “maak je geen zorgen die KPN box 12 is de nieuwste en de beste die fritzbox heb je niet meer nodig” maar zoals altijd. is dit leugen.

 

buiten het feit dat die box12 een UI hebt wat je verwacht op een kinderspeelgoed telefoon inplaats van cruciaal netwerk apparatuur. mist de box12 ook een hoop instelingen dat ik nodig hebt.

 

bijvoorbeeld. je kan het 5ghz en 2.4ghz netwerk niet los van elkaar maken. en ook is d’r geen mogelijkheiden tot mesh netwerken in te stellen.

ook werkt de web-gui totaal niet op chrome browsers. ik ben verplicht een safari browser te gebruiken. en zelfs hiermee krijg je niets anders dan certificaat ongeldig errors.

 

dus ik gok dat die KPN box 12 ook goedkope ewaste troep is kwa betrouwbaarheid (hoest. xperiabox v8/v10 die ELKE 2 maanden stuk ging en telkens vervangen moest worden door kpn gedurende anderhalf jaar)

 

simpel weg deze problemen heb je totaal niet met de fritzboxen die geleverd werden.  ik heb zelf 4 van die dingen in gebruik. en geen een die problemen hebben. heb je wel een probleem? stuur een bericht naar het bedrijf en vaak binnen een maand heb je all een firmware update die het probleem fixed.

 

 

 

De box 12 is prima voor de standaard gebruiker. Wil je meer dan gebruik je een eigen router. Overigens draait de v10 hier al 8 jaar probleemloos. 


@sebastkitt Zoek even op forum naar box 12 en probleem, dan wordt je heel blij zijn als je een fritzbox kan gebruiken. De heeft een KPN-profiel en je kan activeren en gebruiken. Verder kan jij fritzbox in eigen beheer onderhouden, het wordt nog vaak met updates ondersteund van AVM. Van KPN kan je achteraan aansluiten om een firmware-update te krijgen (indien überhaupt een update is)


hay goededag! ik heb een vraag.

 

kan ik een andere modem gebruiken inplaats van de KPN box 12 die geleverd is?

 

ik heb hier een oude Fritzbox liggen die op  een KPN abbonement gebruikt is geweest op een ander adres en die wil ik nu op mijn nieuwe adres gebruiken.

 

Deze zou je gewoon moeten kunnen resetten en dan kan je hem gebruiken!


Hallo @sebastkitt, een FRITZ!Box kun je inderdaad gebruiken. Voor meer info zie het kennisbankartikel: FRITZ!Box bij KPN