Skip to main content
Antwoord

Kan ik een firmware upgrade krijgen voor mijn box 12

• July 23, 2025
  • 10 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb een modem gekregen met de oude firmware SGEJ1000060E
ik wil wat geavanceerdere DHCP instellingen doen. 
Heb mijn modem al factory reset gedaan, maar krijg geen update.

Kan iemand mij helpen ajb? Misschien ​@Erik van KPN ?

Beste antwoord door BruisTablet

Zoals gezegd zijn die upgrade acties geplande acties bij modems uit voorraad. Dus kwestie van afwachten. De enige truc om hier omheen te werken is het desbetreffende modem bij een familie if kennissen op de kpn lijn aan te sluiten. Mits deze aansluitingen al over zijn naar de nieuwe software. Elk nieuw volgend apparaat wordt dan ook omgezet. Procedure duurt wel een goed half uur. En na afronding staan de wifinamen erop van die betreffende aansluiting. Gewoon laten staan en dat pas aanpassen op de eigen lijn aansluiting.

10 reacties

• July 23, 2025

KPN medewerkers helpen daar helaas niet mee. De boodschap is altijd: je moet afwachten. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 23, 2025

Inderdaad, je komt automatisch een keer aan de beurt ​@Experitiae 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2025

vreemd verhaal. modem met oude software aanbieden bij een nieuwe zakelijke abbo.. en dan vervolgens niet helpen en geen zicht geven wanneer het probleem is opgelost

• July 23, 2025

Ook met de klassieke firmware voldoet je modem aan het gestelde in de leveringsovereenkomst. Updates worden in staffels uitgerold en je krijgt per SMS en/of e-mail bericht zodra je aan de beurt bent. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2025

Ook met de klassieke firmware voldoet je modem aan het gestelde in de leveringsovereenkomst. Updates worden in staffels uitgerold en je krijgt per SMS en/of e-mail bericht zodra je aan de beurt bent. 

leuk verhaal Henk, maar niet echt klantvriendelijk he? Als er betere mogelijkheden zijn bv een firmware waar ik gewoon de dhcp server uit kan zetten zodat ik mijn eigen kan gebruiken, waarom zou je dan als KPN niet helpen. Stuur desnoods een ander modem waar wel de nieuwe firmware op voor geinstaleerd staat. 
Maar ook dat verzoek word niet gehonoreerd. 

• July 23, 2025

Als er betere mogelijkheden zijn bv een firmware waar ik gewoon de dhcp server uit kan zetten zodat ik mijn eigen kan gebruiken, waarom zou je dan als KPN niet helpen.

Omdat jij niet de enige klant bent die nieuwe firmware wil. Als een KPN medewerker jouw modem handmatig van nieuwe firmware gaat voorzien, dan zijn er nog wel 1000 andere klanten die dat ook wel willen. Dan zijn KPN medewerkers de hele dag met niks anders bezig dan met nieuwe firmware uitrollen. 

Stuur desnoods een ander modem waar wel de nieuwe firmware op voor geinstaleerd staat. 

Die heeft KPN niet. Alle modems bij KPN in voorraad hebben de oude firmware. 

• July 23, 2025

@Experitiae 

Dat geldt voor mij net zo goed als voor jou. Als kpn zomaar iedereen een nieuw modem zou sturen, zouden de abonnementskosten nog veel hoger uitvallen. Bovendien staat bij kpn het reduceren van de ecologische voetafdruk hoog in het zadel dus worden modems, tv ontvangers ed zoveel mogelijk hergebruikt. Waar vind je dat nog dat zelfs meer dan 10 jaar oude modems zoals de V10 uiteindelijk nog worden voorzien van een grote firmware update. Kom daar eens om bij slimfoons, computers (op mijn computer komt géén Windows 11 meer) ed.

En als jij vanuit zakelijk oogpunt meer mogelijkheden nodig hebt dan kpn in z'n modems levert staat het je volkomen vrij zelf een modem aan te schaffen met de gewenste mogelijkheden. Dat doen veel bedrijven sowieso toch al.

Dus geduld, dan komt de update (in dit geval noemt kpn dat (migratie) vanzelf een keer. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Zoals gezegd zijn die upgrade acties geplande acties bij modems uit voorraad. Dus kwestie van afwachten. De enige truc om hier omheen te werken is het desbetreffende modem bij een familie if kennissen op de kpn lijn aan te sluiten. Mits deze aansluitingen al over zijn naar de nieuwe software. Elk nieuw volgend apparaat wordt dan ook omgezet. Procedure duurt wel een goed half uur. En na afronding staan de wifinamen erop van die betreffende aansluiting. Gewoon laten staan en dat pas aanpassen op de eigen lijn aansluiting.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 23, 2025

@BruisTablet 

dit trucje werkt helaas niet meer met de Modems. deze functie is afgelopen vrijdag uitgezet vanwege stabiliteit issues op de server die de Modems beheren. de upgrade naar de nieuwe firmware wordt nu alleen nog in batches van geselecteerde klanten uitgerold. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Experitiae. Welkom op de KPN Community en goed dat je hier je vraag stelt. Zoals je ziet zit hier veel kennis en kunde wat betreft KPN modems en mogelijkheden. Alles wat gezegd kan worden over jouw wens en de opties, is al benoemd. Daar kan ik verder niet zoveel aan toevoegen helaas. 

Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze dan gerust en dan kijken we of daar een antwoord op is.