Skip to main content

Ik ben overgestapt naar KPN (volgende maand) en ontvang binnenkort een box 12. Op dit moment heb ik een experiabox met een korte (1m CAT 5e) kabel gekoppeld aan het glasvezelkastje in de meterkast en vanuit de experiabox met een lange (ik schat 20-25m) CAT 5e kabel gekoppeld aan de router in de woonkamer.

 

Nu vraag ik me af of ik de box 12 niet gewoon met de lange CAT 5e kabel vanuit het glasvezelkastje kan koppelen en de box 12 dus gewoon in de woonkamer kan neerzetten. Weet iemand of dit mogelijk is of zijn er obstakels door de afstand/type kabel?

 

De reden is overigens dat ik de vaste aansluitingen op de box 12 graag zou benutten in de woonkamer. De routers in de woonkamer en boven zijn Linksys Velops en die hebben maar 1 extra vaste aansluiting.

Daarnaast vraag ik mij af of ik de Linksys Velops kan toevoegen in het mesh netwerk van de box 12. Iemand een idee?

 

*admin: afgesplitst

Als je maar onder de 100mtr blijft. Geen probleem dus!!


Fijn, dank voor je antwoord!

En heb je enig idee of er met een extern merk een mesh netwerk met de box 12 kan worden gemaakt, zoals dus de Linksys Velop? Ik las in deze review namelijk dat dit zou moeten kunnen met in ieder geval de nieuwere WiFi 6 versie van de Velop:

https://digitailing.nl/digitest-kpn-box-12-review/

Maar heb dit verder nergens terug kunnen vinden.


Fijn, dank voor je antwoord!

En heb je enig idee of er met een extern merk een mesh netwerk met de box 12 kan worden gemaakt, zoals dus de Linksys Velop? Ik las in deze review namelijk dat dit zou moeten kunnen met in ieder geval de nieuwere WiFi 6 versie van de Velop:

https://digitailing.nl/digitest-kpn-box-12-review/

Maar heb dit verder nergens terug kunnen vinden.

Ja, dat kan gewoon. WiFi van de KPN Box zet u dan uit en de Velop sluit u dan bekabeld aan.

Als ik dat artikel zo lees, dan vraag ik me af of ze de KPN Box daadwerkelijk in handen gehad hebben. Ze hebben het over WPA3. Dat ondersteund die nog niet.


Nee dat kan alleen met de kpn versterkers.  Alleen dan doet het modem mee. Is dat het antwoord op je vraag?


Nee dat kan alleen met de kpn versterkers.  Alleen dan doet het modem mee. Is dat het antwoord op je vraag?

 

Ja, dat is het antwoord wel, helaas. Dank!