Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een LTE 4G USB MODEM aansluiten op mijn Box12?

  • 15 April 2024
  • 40 reacties
  • 670 keer bekeken

LTE 4G USB MODEM  AAN BOX  12 KAN DAT ??

Groet A3

En je hebt niets aan de 3g/4g instellingen veranderd binnen de modem @Ik_Combineer ???

En je hebt de meest recente software op de V10???

Dan ga ik het ook nog eens proberen met mijn mobiel via USB tethering 

ik heb trouwens de V12 box en je kan niet echt veel instellingen aanpassen!

ik had al geprobeerd om mijn smartphone als usb hotspot te gebruiken maar tevergeefs


En @Ik_Combineer heeft het geprobeerd met een V10 @Paganini 


 

 

Wat een klerezooi aan snoeren zeg. Kan jij 's nachts wel rustig slapen? 


Is het bij jou beter en netter dan @Nick83 😂🤣😉😎

 


Zeker een pokkezooi, geen zin om thuis ook aan het werk te gaan.

@N.N. geen instellingen aangepast, over software kan ik niks melden, als monteur ben ik ook tester van software dus loop vaak enkele update voor voordat ze zijn aangekondigd. 


Zeker een pokkezooi, geen zin om thuis ook aan het werk te gaan.

Daar is een mooi spreekwoord voor: de kinderen van de schoenmaker lopen op blote voeten...


Zeker een pokkezooi, geen zin om thuis ook aan het werk te gaan.

Daar is een mooi spreekwoord voor: de kinderen van de schoenmaker lopen op blote voeten...

Ik kwam vroeger wel eens bij een installateur aan de deur, zat er een briefje op de deur: ‘bel defect'.

En bij een timmerbedrijf kwam ik eens aan de deur en , zat er een briefje op de deur: ‘deur klemt’.

@Nick83 en @Ik_Combineer 


Zeker een pokkezooi, geen zin om thuis ook aan het werk te gaan.

@N.N. geen instellingen aangepast, over software kan ik niks melden, als monteur ben ik ook tester van software dus loop vaak enkele update voor voordat ze zijn aangekondigd. 

Ik heb de pc eens rechtstreeks bekabeld op de V10 aangesloten en mijn mobiel op 4G gezet en met een USB-kabel verbinding gemaakt, beide USB-poorten geprobeerd, totaal geen reactie.

Het vreemde is wel, de connectie met de UI van de V10 bleef wèl behouden en kon van alles aanpassen en herstarten, alleen geen internet @Ik_Combineer 


Zeker een pokkezooi, geen zin om thuis ook aan het werk te gaan.

Daar is een mooi spreekwoord voor: de kinderen van de schoenmaker lopen op blote voeten...

Ik kwam vroeger wel eens bij een installateur aan de deur, zat er een briefje op de deur: ‘bel defect'.

En bij een timmerbedrijf kwam ik eens aan de deur en , zat er een briefje op de deur: ‘deur klemt’.

@Nick83 en @Ik_Combineer 

Niet vroeger maar recent, bij mijn huisarts "wegen ziekte gesloten” 


toen ik dit topic voorbij zag komen, ben ik zelf ook even op onderzoek uit gegaan.

ik krijg op de V10 met zowel de oude (4.0) firmware als met de nieuwe (4.3intermediate) firmware gewoon netjes internet als ik mijn mobiel via usb-tethering verbind met de V10. dit is trouwens wel met een samsung smartphone.

@N.N. heb jij de usb-tethering wel aangezet toen je jou smartphone met de V10 hebt verbonden?

 


Ja, met een Motorola mobiel en Simyo abo @joey92 

Als ik mijn mobiel via USB tethering op de laptop aansluit werkt het wel.

 


toen ik dit topic voorbij zag komen, ben ik zelf ook even op onderzoek uit gegaan.

ik krijg op de V10 met zowel de oude (4.0) firmware als met de nieuwe (4.3intermediate) firmware gewoon netjes internet als ik mijn mobiel via usb-tethering verbind met de V10. dit is trouwens wel met een samsung smartphone.

@N.N. heb jij de usb-tethering wel aangezet toen je jou smartphone met de V10 hebt verbonden?

 

das mooi om te weten. helaas krijg ik het niet aan de praat op mijn V12, hebt geprobeerd om mijn ouwe note 9 via usb tethering, maar jammer genoeg niet gelukt


Het werkt met een Alcatel LTE dongle(IK41) aangesloten op de rechter USB poort van de box12. De USB poort aan de achterzijde werkt niet.

Imei en Imsi nummer worden dan zichtbaar in de configuratie pagina van de box12 onder mobiel backup internet.


Het werkt met een Alcatel LTE dongle(IK41) aangesloten op de rechter USB poort van de box12. De USB poort aan de achterzijde werkt niet.

Imei en Imsi nummer worden dan zichtbaar in de configuratie pagina van de box12 onder mobiel backup internet.

Goed om te lezen, @Ricardo2024 .   Dus als jij met deze constructie het vaste internet afsluit, valt ie terug op je mobiele data?


@Erwin van KPN Klopt momenteel is de glasvezel kabel doormidden vanwege graafwerkzaamheden en draai ik uitsluitend op het LTE netwerk via de dongle. 

 


Reageer