Skip to main content

Goedemiddag 

 

Kan ik een tweede V10 aanvragen op mijn huisadres.

 

Hallo @Hassie , nee dat kan niet, er kan maar 1 modem per aansluiting aangesloten zijn.

Waarom zou je een 2e willen?

 


Kom poorten te kort.


Kom poorten te kort.

Dan moet je een switch aanschaffen.


Hallo @Hassie dan heb je een switch nodig, zie onderstaand voorbeeld:

Switches (kpn.com)

5-poorts switch, ondersteunt IGMP-snooping voor tv-decoders

 


Ik heb nog ergens een switch liggen weet alleen niet welk merk,maakt dat iets uit dan.


Ik heb nog ergens een switch liggen weet alleen niet welk merk,maakt dat iets uit dan.

Als je er geen TV ontvanger op aansluit dan maakt dat niet zo veel uit.

Voor een TV ontvanger moet de switch immers wel IGMP snooping ondersteunen.

Het zou wel kunnen zijn dat jouw switch maar 100Mbps aankan als het al een wat oudere switch is.


Ik heb nog ergens een switch liggen weet alleen niet welk merk,maakt dat iets uit dan.

Hallo @Hassie als je er ook een tv-decoder van KPN op aan wil sluiten, moet de switch IGMP-snooping ondersteunen en als je een hogerev abosnelheid hebt dan 100Mbit/s dan moet de switch Gigabit ondersteunen, d.w.z. 1.000Mbit/s.

 


IGMP snooping? Sorry maar weet niet wat dat is.

De situatie is als volgt de V10 hangt in de meterkast.

Vanaf daar 1 kabel naar de box boven.

1 kabel naar de box beneden.

1 kabel naar de WiFi versterker 

1 Kabel naar de media speler.

1 Kabel naar de Sonos ARC.

Als ik een switch plaats dan komt de UTP vanuit de V10 waar nu de kpn box op zit.

Dus eigenlijk komt de KPN box ook op de switch.

Een andere manier is er in mijn geval niet.
 


IGMP snooping? Sorry maar weet niet wat dat is.

De situatie is als volgt de V10 hangt in de meterkast.

Vanaf daar 1 kabel naar de box boven.

1 kabel naar de box beneden.

1 kabel naar de WiFi versterker 

1 Kabel naar de media speler.

1 Kabel naar de Sonos ARC.

Dit zijn 5 kabels als ik goed tel. En de v10 heeft maar 4 LAN poorten. Dus iets klopt hier niet.


Je hoeft niet te weten wat het is, je kunt ofwel een switch bestellen waarvan de specificaties aangeven dat het erop zit (zoals de modellen die kpn aanbiedt) ofwel checken in de specs van het model dat je al hebt. 

Onderstaand een idee, maar op zich maakt het niet uit wat je aan de switch zet of aan de V10

 

       internet

              |

           V10 

     |              |                                 |

     |              Box beneden           Media speler

Switch

|                |              |

Boven    Wifi    Sonos


Klopt wel want de WiFi versterker heeft 2 UTP poorten waarvan 1 naar de V10 en 1 uit naar de Sonos


IGMP snooping? Sorry maar weet niet wat dat is.

Hallo @Hassie is ook niet interessant. 

Het enigste dat je moet weten, dat als je je KPN tv-decoder op een switch aan wilt sluiten, de switch over IGMP-snooping moet beschikken. Dat kun je in de specificaties van de switch terugvinden. Anders werkt de KPN tv-decoder niet (goed).

Sluit je de KPN tv-decoder buiten de switch om, rechtstreeks op de V10 aan, is elke switch geschikt.

 


Ik wil vanaf de V10 naar de switch dus de snooping switch is dan must denk ik"


Ik wil vanaf de V10 naar de switch dus de snooping switch is dan must denk ik"

Hallo @Hassie als je op die switch een KPN tv-decoder aan wilt sluiten, ja, dan is IGMP-snooping een voorwaarde.