Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een VPN instellen op een Box 14 of moet dit op een eigen apparaat?

  • 8 September 2024
  • 10 reacties
  • 130 keer bekeken

hoe kan ik een vpn instellen op deze 14 box  moet dat via een router ?

Zo ja welke router is goed genoeg voor 4gig verbinding  ? wie weet de beste oplossing ?

 

 

De V14 heeft geen VPN functionaliteit.

Wat wil je bereiken met die VPN verbinding?


heeft niks maar dan ook niks met mijn vraag te maken 

 


heeft niks maar dan ook niks met mijn vraag te maken 

Ik dacht dat jouw vraag was hoe je een VPN kunt instellen op een V14.

Wel nu, het antwoord is: De V14 heeft geen VPN functionaliteit en dus kan je geen VPN instellen op de V14.

Uiteraard kan je wel gewoon gebruik maken van VPN servers door met een VPN programa op jouw computer/telefoon of tablet een VPN verbinding op te zetten naar die VPN server. Maar dan rijst de vraag of dat wel is wat je wil immers het zou ook kunnen zijn dat jij vanaf elders via een VPN verbinding jouw thuisnetwerk wilt benaderen en dan heb je thuis dus een VPN server nodig. Vandaar mijn vraag: Wat wil je bereiken met die VPN verbinding?


Dan had ik het ook verkeerd sry, maar ik wil dus van buiten bereikbaar zijn voor gegevens/opslag en ook op het adres zelf beveiligd zijn voor derden  zal dus waarschijnlijk wel een fritzbox plaatsen  dat is de makkelijkste weg dan denk ik.

 


Dat is de makkelijkste weg maar er is naar mijn weten geen FRITZ!Box die geschikt is voor 4Gbps aansluitingen.

Als je een Synology NAS hebt dan kan je daar ook een VPN server op draaien.

Uitgaand moet je geen VPN gebruiken op de router als je TV van KPN hebt immers die zal dan niet werken.


Hi @papaver, fijn om te zien dat wjb je op weg heeft geholpen. Waarvoor dank. 
De Box 14 heeft geen VPB functionaliteit. Je kunt een FRITZ!Box aansluiten, maar dan sluit ik mij ook aan bij wat wjb aangeeft:

Dat is de makkelijkste weg maar er is naar mijn weten geen FRITZ!Box die geschikt is voor 4Gbps aansluitingen.

Als je een Synology NAS hebt dan kan je daar ook een VPN server op draaien.

Uitgaand moet je geen VPN gebruiken op de router als je TV van KPN hebt immers die zal dan niet werken.

 


Het enigste wat ik  een beetje wilde weten hoe het zat ik kan dus wel een router er achter hangen toch die vpn mogelijk maakt had ik met de experia v10box  daar ging alles via de router ( asus )

Ook dus ga er van uit dat wel mogelijk  is zal daar ff naar kijken Synology NAS heb ik niet  .

Al wel bedankt voor jullie advies


TP-Link bijvoorbeeld heeft speciale VPN routers @papaver 


Ook dus ga er van uit dat wel mogelijk  is zal daar ff naar kijken Synology NAS heb ik niet  .

Welke opslag wil je beveiligen? Alle bekende merken van NAS kunnen een VPN server installeren. Een PC als opslag kan nog makkelijker een VPN server installeren.

 


Het enigste wat ik  een beetje wilde weten hoe het zat ik kan dus wel een router er achter hangen toch die vpn mogelijk maakt had ik met de experia v10box  daar ging alles via de router ( asus )

Ook dus ga er van uit dat wel mogelijk  is zal daar ff naar kijken Synology NAS heb ik niet  .

Al wel bedankt voor jullie advies

TP-Link Archer BE800. Heb ikzelf ook.


Reageer