Skip to main content
Antwoord

Kan ik ergens het totale dataverbruik opvragen van mijn V10 per dag? (Wifi en bedraad)

• April 16, 2025
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Is er een mogelijkheid om het totale dataverbruik van b.v. 1 dag op te vragen wat wij op die dag via het KPN Netwerk hebben afgenomen, dus zowel het verkeer via Wifi en bedraad?

Misschien een vreemde vraag maar als ik de hoeveelheid weet kan ik beoordelen hoeveel Data SIM kaarten ik in één maand in Spanje nodig heb voor het uitvoeren van dezelfde activiteiten.

Hier is de V10 Modem / Router in gebruik met de Firmware versie V1.01.00T04.3Intermediate

Beste antwoord door Ik_Combineer

Nee, dit is niet te meten door de V10. 

Ik zie wel verhalen dat dit met een FritzBox i.c.m. ntopng maar hoe dit werkt weet ik niet. 

Verder; kan je meer vertellen wat je bedoeling is in Spanje? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 16, 2025

Nee, dit is niet te meten door de V10. 

Ik zie wel verhalen dat dit met een FritzBox i.c.m. ntopng maar hoe dit werkt weet ik niet. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2025

Hallo ​@Ik_Combineer , zie mijn pb naar jou.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 16, 2025

In de FB kan dit wel worden opgevraagd, echter niet op een specifieke datum of dag, maar meer een verzamel staatje

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 17, 2025

Nee, dit is niet te meten ….

Wij willen daar op een voor ons bekende camping in een Mobile Home overwinteren. De camping heeft weliswaar redelijke Wifi ter beschikking maar in de maanden december / januari is de Wifi daar  in de spitsuren ontoereikend want iedereen gaat tegenwoordig TV, Netflix etc streamen welk m.n. in de avonduren tot filevorming op het Internet leidt.

Nu kun je in Spanje b.v. bij Orange een data SIM bestellen van 300 Gb (150 Gb cumulatief + 150 Gb bonus) met een geldigheid van 28 dagen voor € 20,=.

Op zich leek mij dit wel een oplossing maar ik heb geen enkel idee wat ons ( 2 personen) totaal verbruik is en hoeveel SIM kaarten wij dan in de ruim 3 maanden verblijf moeten bestellen.

Daarvandaan de vraag.

• April 17, 2025

Nu kun je in Spanje b.v. bij Orange een data SIM bestellen van 300 Gb...

In dit topic:

Schrijft ​@PeterG dat casten 3 Gb per uur kost. Je zou dus 100 uur tv kunnen kijken. Deel dat door 28 dagen en je hebt 3,5 uur per dag tv kijken met nog een heel klein beetje ruimte over om je mail te checken.