Skip to main content

Wij hebben sinds Sept 2022 glasvezel…..nu is mijn vraag…..kunnen wij bij vakantie,of s’nachts de modem….het onvangst kastje ,wifi versterker,helemaal uitzetten,dus niets standby laten,zo ja moeten we dan dagenlijks alles opnieuw instellen????

Hallo @Jodel alleen van de stroom halen kan geen kwaad, je raakt niets kwijt.

Alléén als je een zogenaamde fabrieks-reset doet, wordt alles weer teruggezet als nieuw uit de doos en moet je eventueel wat instellingen aanpassen.

 


Ik heb wel glasvezel maakt dit verder niets uit?


Nee hoor.


Hartelijk dank JanD👍


Het maakt voor de werking niet zoveel uit. Echter probeert KPN wel soms om een nieuwe software te distribueren naar de aangesloten apparatuur in de nachtelijke uren. Als apparatuur dus elke nacht uitstaat dan is updates ontvangen niet vanzelfsprekend.

Overigens is KPN met nieuwe software bezig voor allerlei apparatuur waarin in elk apparaat via de web interface een optie zit om zelf een upgrade uit te voeren op een eigen gekozen moment ipv automatisch in de nacht. 

Het is echter wel zaak om eerst op die nieuwe software te geraken via de oude gangbare methode voordat hier gebruik van kan worden gemaakt.


Hartelijk dank,dan wachten we op deze nieuwe software.

👍


Ik wil graag wat verduidelijking geven over de software-updates voor de modem. Om ervoor te zorgen dat nieuwe modems de nieuwste updates ontvangen, worden de updates automatisch gepusht wanneer je de modem inschakelt. Je hoeft de modem dus niet actief aan te laten staan tijdens de nachtelijke push om de update te ontvangen.

Echter, als je op enig moment de update wilt forceren, is het voldoende om de modem gewoon uit te schakelen en daarna weer aan te zetten. Hierdoor zal de modem zijn update uitrollen zodra deze opnieuw wordt ingeschakeld.