Skip to main content

Ik heb een KPN Box12 met 2 SuperWiFi_1 beide bedraad aangesloten.

Kan ik dan de Box12-update dan wèl gebruiken?, en vormen die dan met de Box12 wel een Mesh-systeem?

Ben tot dusver niet ge-updated, noch de Box noch de SuperWiFi's (dwz.Box zit op SGJE1000060E en de SuperWiFi's op 1.00.22)

Is het überhaupt zinvol te updaten?, bij mij werkt dit storingsvrij al vind ik het jammer dat ik niet wat selectiever met de 2.4Ghz en 5Ghz band kan omgaan

KPN heeft geen nieuwe software voor de witte superwifi 1. Dus als de v12 zou overgaan dan vormt dit geen 1 netwerk meer met de v12.


KPN heeft geen nieuwe software voor de witte superwifi 1. Dus als de v12 zou overgaan dan vormt dit geen 1 netwerk meer met de v12.

De Suptwifi type 1 gaat wèl een keer dit jaart geupdated worden, net als de bekabelde Experia Wifi @BruisTablet  en @Rejojaan 


KPN heeft geen nieuwe software voor de witte superwifi 1. Dus als de v12 zou overgaan dan vormt dit geen 1 netwerk meer met de v12.

De Superwifi type 1 gaat wèl een keer dit jaar geupdated worden, net als de bekabelde Experia Wifi @BruisTablet  en @Rejojaan 

… en vormen Box12 en de SuperWiFi1 dan wèl weer een Mesh-netwerk?, en wanneer staat een dergelijke update in de planning ?


Dan vormt het weer een meshnetwerk en de uitrol loopt, eerst de modems, dan de versterkers type 2, dan type 1 en dan de Experia wifi versterkers @Rejojaan .

De uitrol is reeds maanden aan de gang en loopt dit jaar gewoon door, men doet dit stapsgewijs en niet massaal.

 


Dan vormt het weer een meshnetwerk en de uitrol loopt, eerst de modems, dan de versterkers type 2, dan type 1 en dan de Experia wifi versterkers @Rejojaan .

De uitrol is reeds maanden aan de gang en loopt dit jaar gewoon door, men doet dit stapsgewijs en niet massaal.

 

Dat heb ik al menigmaal gelezen, maar is geen antwoord op mijn vraag: WANNEER ??? 🤔


@Rejojaan Wil je überhaupt het wifi netwerk van box 12 downgraden naar wifi5 van Superwifi1? Je kan beter jouw superwifi1 op markplaats zetten en nieuwe superwifi2 kopen, dan heb je een mesh systeem van wifi6.


@Rejojaan Wil je überhaupt het wifi netwerk van box 12 downgraden naar wifi5 van Superwifi1? Je kan beter jouw superwifi1 op markplaats zetten en nieuwe superwifi2 kopen, dan heb je een mesh systeem van wifi6.

Aangezien ik ook nu geen apparatuur heb die meer nodig heeft is dat geen probleem, naar ik begrijp wordt de web-interface echter beter en kan ik beter 2.4Ghz en 5Ghz scheiden berwacht ik 


Dat heb ik al menigmaal gelezen, maar is geen antwoord op mijn vraag: WANNEER ??? 🤔

Wat is al eerder schreef @Rejojaan : dit jaar. 

Nog preciezer is koffiedik kijken, dat weet zelfs het moderatieteam niet.

 

 


Zoals ik al reageerde… dat heb ik meer gelezen, heeft helaas een hoog ‘Sint Juttemis’-gehalte 🙄