Skip to main content

Het was de bedoeling dat na overstap naar youfoon we met hetzelfde modem v10 verder zouden gaan, maar ik kreeg een v10a. Van een medewerker van kpn klantenservice hoorde ik dat het modem echt terug moet. Nu wil ik het graag netjes oplossen en mijn vraag is: kan ik het tegen (dagwaarde) overnemen? En hoeveel betaal ik daarvoor? (Het v10 modem zit nl vast aan de woonkamer muur met alle aansluitingen weggewerkt in kabelgoten. De v10a moet heel anders gemonteerd en heeft geen muurbeugel..)

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, zodat ik het eerlijk en netjes kan oplossen

Nee dit kan helaas niet, hoewel het theoretisch wel mogelijk is zal de V10 van KPN in de praktijk niet online komen op de lijn van Youfone. Evenals een V10 van KPN zakelijk niet op een kpn consumenten lijn online komt.
Er zit net een andere software versie op.

De V10A heeft in het modem zelf 2 gaatjes zitten om op te hangen aan schroeven, deze zitten even ver van elkaar af als de gaatjes in de beugel van de V10 zodat er in principe niet opnieuw geboord hoeft te worden.


Dankjewel voor je snelle reactie. Het modem v10 functioneert al een maand prima met youfone, waarschijnlijk omdat het kpn netwerk gebruikt. Alles softwarematig kunnen instellen. Mijn probleem is dat de aansluitingen van v10a onderaan zitten en alle bekabeling weggewerkt is in platte buizen. Heb met youfone gebeld om een v10 van hen te krijgen, maar die leveren ze helemaal niet meer en ze worden afgevoerd via een bedrijf. Ik vind het geen probleem om tegen een redelijke prijs het v10 modem te kopen.


Dankjewel voor je snelle reactie. Het modem v10 functioneert al een maand prima met youfone, waarschijnlijk omdat het kpn netwerk gebruikt. Alles softwarematig kunnen instellen. Mijn probleem is dat de aansluitingen van v10a onderaan zitten en alle bekabeling weggewerkt is in platte buizen. Heb met youfone gebeld om een v10 van hen te krijgen, maar die leveren ze helemaal niet meer en ze worden afgevoerd via een bedrijf. Ik vind het geen probleem om tegen een redelijke prijs het v10 modem te kopen.

Dat kan dus gewoon niet @JVBR , de V10 moet gewoon terug naar KPN omdat je het in bruikleen hebt gehad tijdens je abo-periode bij KPN, die is nu afgelopen en KPN wil gewoon hun eigendom terug.

Je kunt via een verkoopsite proberen aan een V10 te komen. Je kon de V10 vroeger als zakelijke klant ook los kopen, maar of die voor een consument gaan werken betwijfel ik.

Als je een consumentenversie van de V10 op een verkoopsite koopt ben je officieel in overtreding daar je geen spullen mag kopen die aan een ander (KPN dus) toebehoren, maar dat is jouw verantwoordelijkheid.


@N.N. Het concept bruikleen is me helemaal duidelijk en ik vraag niet om een manier om op MP een V10 te scoren. De V10 hebben we 8 jaar in bruikleen gehad : is het een idee dat we deze mogen kopen van KPN? Wel zo duurzaam toch om deze door te gebruiken ipv hem af te voeren (recycle bedrijf)


@ KPN administratie/moderator wat is de restwaarde van een 8 jaar oude Experiabox V10 en kan ik die legaal van jullie kopen? Hoor het graag of deze duurzame en klantvriendelijke optie geregeld kan worden.

 


Hij word niet afgevoerd naar een recycle bedrijf. KPN stuurt de v10 gewoon weer naar een andere klant toe. Zelfs nieuwe klanten krijgen soms nog een v10. Grote kans dat da dan gewoon een gebruikt model is.


Het wil maar niet tot @JVBR doordringen  @Nick83 , dat de V10 een bruikleen-apparaat is, eigendom van KPN en gewoon retour moet. Hoe moeilijk kan het zijn. Binnenkort kan @JVBR een brief van KPN verwachten met het verzoek de modem gratis terug te sturen.

 


Reageer