Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn Experia Box V10 upgraden naar een modem met WiFi 6?

• January 7, 2026
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Hallo,

Ik heb thuis nog een Experia Box v10 (ZTE ZXHN H369A) die dateert uit 2015 en dus inmiddels zo'n 10 jaar oud is. Het apparaat functioneert nog wel, maar ondersteunt geen moderne WiFi-standaarden zoals WiFi 6.

Gezien de leeftijd van het modem (10 jaar!) zou ik graag willen upgraden naar een nieuwere KPN Box 12 of Box 14 die wel WiFi 6 ondersteunen. Dit zou de prestaties van mijn thuisnetwerk aanzienlijk verbeteren.

Is het mogelijk om mijn verouderde Experia Box v10 te laten upgraden naar een recenter model? En zo ja, hoe kan ik dit het beste aanvragen?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Groeten

Beste antwoord door bnh

Welkom ​@j-br.

Helaas is het niet mogelijk om een goedwerkend modem om te ruilen bij KPN.
De V10 is inderdaad oud, maar wordt door KPN nog steeds als prima modem gezien.

Als je echt een WiFi 6 verbinding wilt, kun je de SuperWiFi2 aanschaffen en deze naast het modem plaatsen met het WiFi-signaal van het modem uitgeschakeld.  Je kunt ook zelf een modem kopen dat WiFi 6 ondersteunt.

5 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 7, 2026

Welkom ​@j-br.

Helaas is het niet mogelijk om een goedwerkend modem om te ruilen bij KPN.
De V10 is inderdaad oud, maar wordt door KPN nog steeds als prima modem gezien.

Als je echt een WiFi 6 verbinding wilt, kun je de SuperWiFi2 aanschaffen en deze naast het modem plaatsen met het WiFi-signaal van het modem uitgeschakeld.  Je kunt ook zelf een modem kopen dat WiFi 6 ondersteunt.

• January 7, 2026

Als je pairbonding hebt, dan is de Experiabox v10 zelfs het enige model van KPN wat dat ondersteund. Er bestaat ook een Fritzbox die het ondersteund dacht ik. Maar volgens mij heeft die ook geen WiFi 6.

Nieuwe klanten krijgen bij pairbonding ook gewoon de v10 van KPN. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Ik heb verschillende KPN Experia Wifi extenders. Moet ik deze vervangen als ik WiFi 6 wil?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 7, 2026

Ik heb verschillende KPN Experia Wifi extenders. Moet ik deze vervangen als ik WiFi 6 wil?

Ja die zijn ook oud, je moet minimaal naar de SuperWiFi2.

https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Goedemorgen ik heeft ook de Expira box  v10 daar naast heeft ik super wifi en heeft nu wifi 6 ik heeft de super wifi bij kpn gehuurt het werkt prima.😀👍