Skip to main content
Antwoord

Kan ik mijn FRITZ!Box 7583 omruilen voor 7590 AX?

• February 26, 2025
  • 3 reacties
  • 116 keer bekeken

Is het mogelijk om een FRITZ!Box 7583 te ruilen voor de FRITZ!Box 7590 AX? Ik heb de 7583 van begin af aan in gebruik vanwege VDSL Pair-Bonding, maar omdat mijn woning nu op glasvezel is aangesloten heb ik liever een 7590 vanwege de betere Wifi specs. Ik huur de FRITZ!Box van KPN.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Michel Geurtsen, welkom bij onze community. 

Deze vraag krijgen wij vaker. Nee, dat wordt niet zomaar gedaan als de modem zelf niet defect is. Dit doen wij ook in het kader van duurzaamheid, anders zouden wij namelijk elke keer blijven omruilen. Wat Marlon aangeeft is niet de bedoeling, ook dat is trouwens geen garantie dat je de gewenste krijgt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• February 26, 2025

Ik weet niet of ze dat zomaar willen doen. Maar je zou de huur op kunnen zeggen. Dan moet je hem terug sturen en krijg je een KPN Box. En later zou je de Fritzbox weer opnieuw kunnen huren. Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk de AX versie. Zo zou het sowieso kunnen als KPN hem niet zo om wil ruilen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 3, 2025

Hi ​@Michel Geurtsen, welkom bij onze community. 

Deze vraag krijgen wij vaker. Nee, dat wordt niet zomaar gedaan als de modem zelf niet defect is. Dit doen wij ook in het kader van duurzaamheid, anders zouden wij namelijk elke keer blijven omruilen. Wat Marlon aangeeft is niet de bedoeling, ook dat is trouwens geen garantie dat je de gewenste krijgt. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • March 3, 2025

Ik zou er zelf een kopen; na 26 maanden heb je het terugverdiend en ben je niet afhankelijk van derden.
AVM FRITZ!Box 7590 AX - Router - Mesh Master - Dual-Band - AX WiFi 6 - 1200 + 2400 Mbps | bol