Skip to main content

Heya,

Ik heb laatst pi-hole geinstalleerd op mijn raspberry pi en ben nu op het punt gekomen om mijn modem in te stellen zodat alle connecties door mijn pi-hole server gaan.

 

Echter vind ik het geen fijne gedachte om elke keer dat er iets fout gaat of ik iets wil aanpassen, in de pi-hole webadmin of kpn modem interface te moeten inloggen. Vandaar dat ik het idee had om ExtraWifi in de kpn modem aan te zetten en die aan te sluiten op de pi-hole.

 

Het idee is hierbij dat ik 2 wifi kanalen zou hebben, als er dan een keer iets fout gaat en ik het vermoeden heb dat het mogelijk aan de pi-hole ligt, zou ik makkelijk van wifi kanaal kunnen switchen op mijn device en het probleem ontzuilen.

 

Maar nu ik dit probeer in te stellen krijg ik de indruk dat de DNS settings niet apart in te stellen zijn per kanaal. 

Vraag: is het mogelijk om de DNS settings van mijn extra wifi kanaal te veranderen zonder de DNS settings van mijn normale wifi kanaal aan te passen?

 

Hallo @ikHebEenVraag1 , nee dat is niet mogelijk, de  ‘extra wifi’ is een verlengstuk van de standaard wifi.

Dus als je binnen de modem de DNS-servers aanpast, geldt dat ook voor de ‘extra wifi”.