Skip to main content

Dag, hoe kan ik de aangesloten apparatenĀ een naam geven ipv. de cijfers en letters die nu benoemd worden en hoe kan ik achterhalen welk apparaat bedoeld wordt,

ik hoor graag Pierre

Kan dat? Je bedoelt de ip adressen? Lijkt me onwaarschijnlijk.Ā 


Idd volgens mij de ip adressen, ergens staat ā€œwijzig naamā€ dus dat zou moeten kunnen of erbij vermelden, maar hoe kan ik achterhalen wat er achter het ipĀ adres zit?

alvast dank voor de snelle reactie


Een modem en een wifiversterker kun je wel een naam geven, dus dan zou je denken dat het bij elk wifi apparaat zou moeten kunnen.


Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box?Ā 


Kpn 12


Ā 


Zie deze foto van internet


Je kunt de app WiFiman gebruiken om apparaten een naam te geven. Elk apparaat heeft zijn eigen MACadres.

In de exepriabox kan je dacht ik wel een naam aan een apparaat geven maar alles doen via wifiman is veel handiger.


Idd volgens mij de ip adressen, ergens staat ā€œwijzig naamā€ dus dat zou moeten kunnen of erbij vermelden, maar hoe kan ik achterhalen wat er achter het ipĀ adres zit?

alvast dank voor de snelle reactie

Zie her MAC adres staat op een sticker of geprint op het kunstof van het apparaat.


Ā 

Dit is de thuis app van KPN. Gebruikt u die zelf ook? In die app kunt u eenvoudig op een apparaatĀ klikken en hetĀ een naam geven.Ā 

Maar in de thuis app staan lang niet alle apparaten hoor...


Je kunt de app WiFiman gebruiken om apparaten een naam te geven.

Of Fing.


Dank voor al jullie antwoorden, ik ga vanavond op zoek naar wifiman


Hallo, ik heb een beetje dezelfde vraag.

Ik heb allemaal wifi stopcontacten, lampen, mini Googles enz enz enz.Ā Ā 

In de thuisapp heb ik een aantal apparaten (de Google mini's, telefoons, tv en laptops enz )Ā  Ā gevonden en een andere naam gegeven zodat ik kan zien welk apparaat met welke wifiversterker verbonden is.Ā  Echter van de diverse wifi-stopcontacten en wifi-lampen de juiste (fabrieks/product)naam zoeken om deze vervolgens te wijzigen naar bijvoorbeeld "stopcontact woonkamer"Ā  zodat ik kan zien met welke wifiversterker dit stopcontact dan verbonden is lukt me niet.

Nou lees ik iets over wifiman., Hoe gebruik ik deze app om er achter te komen welke naam bij welk apparaat hoort?

Ā 

Mvg,

HV

Je kunt de app WiFiman gebruiken om apparaten een naam te geven.

Of Fing.

Hallo, ik heb een beetje dezelfde vraag.

Ā 

Ik heb allemaal wifi stopcontacten, lampen, mini Googles enz enz enz.Ā Ā 

Ā 

In de thuisapp heb ik een aantal apparaten (de Google mini's, telefoons, tv en laptops enz )Ā  Ā gevonden en een andere naam gegeven zodat ik kan zien welk apparaat met welke wifiversterker verbonden is.Ā  Echter van de diverse wifi-stopcontacten en wifi-lampen de juiste (fabrieks/product)naam zoeken om deze vervolgens te wijzigen naar bijvoorbeeld "stopcontact woonkamer"Ā  zodat ik kan zien met welke wifiversterker dit stopcontact dan verbonden is lukt me niet.

Ā 

Nou lees ik iets over wifiman., Hoe gebruik ik deze app om er achter te komen welke naam bij welk apparaat hoort?

Ā 

Ā 

Ā 

Mvg,

Ā 

HV


Hoi @Colih! Ik ben zelf niet bekend met de app, maar als ik de omschrijving in de Google Play store lees en de informatie die Nick en Jeroen hebben gegeven, dan kun je via de MAC adressen achterhalen om welk apparaat het gaat.Ā 

Zie hetĀ MAC adres staat op een sticker of geprint op het kunstof van het apparaat.

Koppel die adressen aan de juiste apparaten en geef ze de naam die je wilt. Hopelijk lukt het zo!Ā 


Gewoon alle apparaten uit zetten/uit het stopcontact halen. Daarna ze er 1 voor 1 weer in doen/inschakelen. Telkens kijkt u welk apparaat er op de WiFi bijgekomen is.


HoiĀ @Colih! Ik ben zelf niet bekend met de app, maar als ik de omschrijving in de Google Play store lees en de informatie die Nick en Jeroen hebben gegeven, dan kun je via de MAC adressen achterhalen om welk apparaat het gaat.Ā 

Zie hetĀ MAC adres staat op een sticker of geprint op het kunstof van het apparaat.

Koppel die adressen aan de juiste apparaten en geef ze de naam die je wilt. Hopelijk lukt het zo!Ā 

Dank, ik heb het ondertussen al voor elkaaršŸ˜Š


Gewoon alle apparaten uit zetten/uit het stopcontact halen. Daarna ze er 1 voor 1 weer in doen/inschakelen. Telkens kijkt u welk apparaat er op de WiFi bijgekomen is.

Dat is lastig met ingebouwde wifi stopcontactenšŸ˜…šŸ˜‰

Maar ik heb het al voor elkaar, evengoed bedankt šŸ’ŖšŸ‘