mvdgraaf51 schreef:
Joep1965 schreef:
Inloggen in de super wifi's en daar dan alles opnieuw instellen.
Ja dat is nog wat ik wil gaan proberen, dan zou je denken dat het dan waarschijnlijk wel zou moeten werken. Je kunt dan daarna in het modem Wifi uitzetten en omdat die dan geen controller meer is vallen de SuperWifi's dan niet meer weg. Maar ik vond de bediening van het systeem wel handig op deze manier via de app. Dat zal dan waarschijnlijk ook niet meer werken. En ook update's, ik vraag me af of je die nog krijgt als het modem geen primaire controller meer is van de SuperWifi mesh netwerk. De controller functie is dan op een van de twee SuperWifi's en wordt dan een los staand onderdeel denk ik en zonder aansturing vanuit het modem.
Alleen wat een gedoe allemaal, het werkte allemaal zo feilloos totdat die update er kwam en het modem ook onderdeel van het WiFi mesh netwerk ging worden. Misschien dat deze functionaliteit voor de een gewenst is maar bij mij zeker niet.
Deze functionaliteit (wifi uitzetten op de V12 alleen) is eerder door iemand geprobeerd en gemeld op dit forum met ook als bij-effect dat alle superwifi,s uitgaan. Hierop is toen door een moderator gemeld dat dit een onderkend probleem is dat nog in een fix gaat komen.
Als het dan goed werkt dan zou de V12 wifi dus gewoon uitgezet moeten kunnen worden terwijl de op de ethernet aangesloten superwifi,s gewoon blijven werken. De interface om eea te bedienen qua mesh wifi netwerk ligt dan nog steeds V12 als primaire controller.
Dus dit zou mijn inziens dan moeten voldoen aan de hierboven gewenste functionaliteit. Lijkt me inderdaad ook niet wenselijk om een V12 wifi straler in een afgesloten box te hebben.
Hieronder een knipsel uit het eerdere bericht.
---------
@Tonnie250, jij liep er tegenaan dat bij het uitzetten van de WIfi op de Box 12 ook de wifi op de SuperWifi uitging. Dit is niet zoals het hoort te gebeuren. Je moet gewoon de wifi van de Box 12 kunnen uitzetten. Een bekabeld aangesloten SuperWIfipunt neemt dan de boel over en zo blijf je een mesh houden met alleen de SuperWifipunten. Het probleem dat je ervaart is aangekaart intern en wordt meegenomen. Op het moment heb ik alleen geen workaround voor je. Maar ik begrijp dat er een Experia Box V10 wordt opgestuurd, dus dan is dat een goede oplossing in de tussentijd