Skip to main content
Vraag

Kan mijn KPN Box 14 niet updaten naar de nieuwste versie

• February 1, 2026
  • 17 reacties
  • 115 keer bekeken

Bij mij is ook geen update V14.C.24.07.02 harde reset helpt ook niet

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

17 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 1, 2026

Wil je eens kijken of het via de MijnKPN app wel gaat, ​@Gamer-50? Ga dan in de app naar Mijn WIfinetwerk, en klik op je modem. Je zou dan een melding moeten zien dat er een update beschikbaar is. Klik daarop en volg de stappen.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • February 1, 2026

Bij mij is ook geen update V14.C.24.07.02 harde reset helpt ook niet

@Gamer-50 

bij de Box14 moet je 2 keer een reset uitvoeren om deze van de laatste update te voorzien.

je moet eerst inloggen in de web interface, dan bij de systeem instellingen een reset uitvoeren van de Box14.

wacht hierna 10min totdat de Box14 helemaal is opgestart. hierna met een paperclip resetten achterop de Box14 bij de aan en uit knop.

hierna weer 10min wachten. dan nog een keer de Box14 uit en aan zetten, en hierna zou hij de update moeten gaan binnen halen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 1, 2026

Hoi ik heb alles gedaan op interface apparaat fabrieksinstelling daarna WiFi fabrieksinstelling thuisnetwerk ook fabrieksinstelling en achter box 14 gereset geen effect 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 1, 2026

Hoi erik Mijn WIfinetwerk heb ik ook gekeken daar zie ik ook niet een update het lijk erop dat ik dit functie mist of blokkade hebt ik heb alles gedaan alle functies gereset ook achterkant geen effect 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Gamer-50, ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt. Dat houdt de boel overzichtelijk. Gek dat je geen update functie in de app ziet. Als je inlogt, naar Mijn Wifinetwerk gaat, klikt op ‘apparaten’ en daarna op ‘KPN Box 14', wat zie je dan wél staan? Kan je een screenshot plaatsen? Zorg wel dat je je IP-adres en dergelijke even verbergt, voordat je het screenshot plaatst. 

Verder geef je aan dat je de stappen die Joey noemt, gevolgd hebt. Heb je hier wel echt even tijd voor genomen? Dus via de webinterface het apparaat naar de fabrieksinstellingen zetten, dan wachten tot alles helemaal opnieuw opgestart is en daarna pas de reset via het gaatje aan de achterkant van de Box 14?

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 1, 2026

Ja ik heb precies gedaan reseten op interface en ook achter box 14 het helpt niet ik krijg geen update functie en op app ook niet ik stuur screenshot

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 1, 2026

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 1, 2026

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 1, 2026

KPN kan ook handmatig update voeren of niet ?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • February 1, 2026

nee dat kan pas vanaf een bepaalde firmware versie, bij de Box14 is dat dus pas vanaf V14.C.25.08.08.

heb je echt de stappen gedaan zoals ik ze uitgelegd heb? bij de Box14 die ik bij klanten tegenkom is dit 100% de manier om ze van de laatste firmware te voorzien.

je moet eerst inloggen in de web interface, dan bij de systeem instellingen een reset uitvoeren van alleen de Box14, dus geen reset thuisnetwerk.

wacht hierna 10min totdat de Box14 helemaal is opgestart. hierna met een paperclip resetten achterop de Box14 bij de aan en uit knop. reset knop minimaal 10sec ingedrukt houden.

hierna weer 10min wachten. dan nog een keer de Box14 uit en aan zetten, en hierna zou hij de update moeten gaan binnen halen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 1, 2026

Ja heb ik ook gedaan zoals ik zei heb alles gedaan het lijkt erop dat ik update functie niet hebt of een blokkade of box 14 is zelf niet goed

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Vreemd! Ik laat mijn collega's even telefonisch contact met je opnemen om e.e.a. door te nemen. Dit zal binnen een paar werkdagen zijn. Wil je laten weten wat eruit gekomen is? 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 2, 2026

Hoi Marcia niks is veranderd ik denk dat ik update functie mist of blokkade heb zo vaak gereset op interface en achterkant knop

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 2, 2026

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Gamer-50 is er inmiddels contact met jou opgenomen door mijn collega's? Werkt het nu wel naar behoren?

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 6, 2026

Nee niemand heb mij gebeld en update lukt niet . Ik heb me eigen router geïnstalleerd zo heb ik nu opgelost met wifi 7

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat is ook een optie natuurlijk! Goed om te lezen dat het nu naar behoren werkt.