Skip to main content
Beantwoord

Kan mijn oude router helaas niet meer inleveren

• December 29, 2025
  • 10 reacties
  • 128 keer bekeken

ik kan mijn oude router helaas niet meer inleveren, wat kost mij dit?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Dun Zjos. Welkom op de community! Het klopt dat KPN in sommige gevallen kosten in rekening kan brengen als apparatuur niet wordt ingeleverd. Mijn advies is om dit gewoon even af te wachten. Als het om een ouder modem gaat, is de kans groot dat hier geen kosten meer voor worden gerekend. Mocht er toch iets in rekening worden gebracht, dan krijg je daar bericht over. Voor nu hoef je dus niets te doen. 

10 reacties

• December 29, 2025

Dat zie je vanzelf wanneer je de factuur krijgt. Vroeger koste dat niets. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand hier daadwerkelijk een factuur voor gekregen heeft.

Maar ik heb onlangs wel vernomen hier op dit forum dat daar waarschijnlijk verandering in gaat komen. Maar hoe hoog zo'n factuur dan word? Geen idee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Dank voor het antwoord.  Ik hoop dan maar dat het niets kost dan! Het leven is al duur genoeg.. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Volgens mij kan je hem toch altijd opsturen? Ik raad wel aan om KPN eerst even op de hoogte ervan te stellen.

Of bedoel je dat je deze hebt weggegooid?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

ik kan mijn oude router helaas niet meer inleveren, wat kost mij dit?

Beste ​@Dun Zjos waarom kun je deze niet meer inleveren?

De router had/heb je in bruikleen en blijft eigendom van KPN en kan om verschillende redenen teruggestuurd moeten worden.

Als jij dat niet meer kunt, om wat voor reden dan ook, is KPN gerechtigd, overeenkomstig de voorwaarden, je een factuur te sturen voor de vervangingswaarde.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Mocht het verhaal van ​@JanD kloppen. Meld dit dan alsnog bij KPN. Misschien (blokkeren ze hem en) kunnen ze hem uit jouw klantenaccount schrappen? Er zijn altijd wel mensen die bijvoorbeeld hun modem per ongeluk naar de milieustraat brengen, als ze een nieuwe krijgen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 30, 2025

ArienC en JanD , Dank voor de antwoorden.  De router was inderdaad al naar de milieustraat gebracht. Had er helemaal niet bij stilgestaan dat deze retour moest. Ook al een oud apparaatje natuurlijk. En ik meld het maar bij KPN.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Als het al een oud apparaatje is, zou ik me geen zorgen maken. Maar het is wel verstandig dat je het meldt.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 30, 2025

Als het al een oud apparaatje is, zou ik me geen zorgen maken. Maar het is wel verstandig dat je het meldt.

Maar het blijft eigendom van KPN, en spullen van een ander gooi je niet weg.

Ts zal moeten afwachten of hij een factuur krijgt of niet.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 2, 2026

Hoi ​@Dun Zjos. Welkom op de community! Het klopt dat KPN in sommige gevallen kosten in rekening kan brengen als apparatuur niet wordt ingeleverd. Mijn advies is om dit gewoon even af te wachten. Als het om een ouder modem gaat, is de kans groot dat hier geen kosten meer voor worden gerekend. Mocht er toch iets in rekening worden gebracht, dan krijg je daar bericht over. Voor nu hoef je dus niets te doen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2026

Vikash, Dank voor je antwoord. Ik wacht de reactie van kpn verder af. Groet van Dun Zjos