Skip to main content

Heb donderdag een nieuwe v12 ontvangen maar als ik probeer in te loggen lukt dit niet geprobeerd met firefox chrome en edge, Heb voorlopig maar weer mijn synology aangesloten maar kpn wil ik hun eigen modem/router gebruikt anders mogen ze geen ondersteuning bieden, Dat is wat mij wordt gezegd.

Hoi @Marcomestreech . Waar heb je ondersteuning bij nodig?  Een eigen router heeft vaak veel meer opties en kan minstens zo stabiel zijn als onze routers.

Is er iets met jouw verbinding? 


Hoi @Erwin_ . Nee ik wil mijn eigen router achter jullie Experia box v12 hangen maar
dan moet ik de dhcp anders zetten omdat mijn eigen router ook 192.168.2 adressen uitdeelt maar
ik kom niet in de interface hierover een paar keer met de klantenservice gebeld waarop wordt gezegd ja maar dat ondersteunen we niet en dan zijn ze vrij snel klaar met het gesprek. Jou colegga van service plus heeft mij net een half uur geleden geholpen zodat dit wat beter werk maar hij zegt ook ik hoop die update snel kan worden geinstaleerd op jouw modem. Waarom ik dit zo wil en niet rechtstreeks mijn router is omdat ik anders als iets is eerst jullie modem moet aansluiten voordat jullie kunnen helpen.


Hoi @Marcomestreech ,

DHCP uitzetten op de Box 12 is niet mogelijk.Enkel met de V8 kon/kan dat.

Je kan veel beter het router direct aansluiten zonder de Box 12 ervoor, waar heb je ondersteuning voor nodig?

Ik kan je tot zekere hoogte helpen en anders zijn hier ook leden met meer kennis, @Babylonia of @wjb bijvoorbeeld.


Het gaat mij vooral erom de ipv6 ook goed werk en dat als tv eens keer minder werk ze niet roepen ja dat komt omdat je niet eigen modem gebruik.


Het gaat mij vooral erom de ipv6 ook goed werk en dat als tv eens keer minder werk ze niet roepen ja dat komt omdat je niet eigen modem gebruik.

Dat wordt een hele uitdaging want tot op heden lijkt alleen de V10 correct om te gaan met IPv6 Prefix Delegation en dat is wel essentieel als je op een tweede de router achter de Experia KPN Box ook IPv6 prefix wilt krijgen.


@wjb 

dus jou voorstel is ook om mijn eigen router toch achter het aansluitpunt te hangen?


tot op heden lijkt alleen de V10 correct om te gaan met IPv6 Prefix Delegation

Ook de V9 @wjb 😉


Maar ondertussen ben ik nog steeds bezig om mijn synology hier achter aangesloten te krijgen en hier loopt het mis omdat ik de dhcp van het kpn box niet kan aanpassen, 192.168.2 dit kan op de synology wel evt maar ik vraag me af of dan tv niet gaat storen? 


@Marcomestreech . @wjb  heeft hier heel veel over geschreven. 

Misschien heb je iets aan zijn topics over het gebruik van je eigen modem?

 


@Erwin_ 

Ja en nee 

ja ik heb er iets aan.

nee kpn hoort ze zorgen inloggen met elke browser kan.


tot op heden lijkt alleen de V10 correct om te gaan met IPv6 Prefix Delegation

Ook de V9 @wjb 😉

Bestaat er eigenlijk een programma of script ofzo wat je kunt draaien om te testen of dit werkt? Een linux commando?


Durf ik niet te zeggen @Nick83 .

Maar in de praktijk is het al wel meermaals bewezen dat het werkt, je gebruikt nu toch zelf ook een V9+ eigen router?Werkt het daarmee?

Ik heb het zelf niet uitgebreid getest, maar ik dacht dat het hier wel eens heeft gewerkt.


Durf ik niet te zeggen @Nick83 .

Maar in de praktijk is het al wel meermaals bewezen dat het werkt, je gebruikt nu toch zelf ook een V9+ eigen router?Werkt het daarmee?

Goed opgelet ;)

Het werkt nu nog niet. Ik moet daar nog eens induiken. Misschien moet ik wat firewall regels open zetten ofzo. Ik weet niet.

Daarom dacht ik: bestaat er een manier om het te testen? Voordat ik heel veel tijd ga verspillen…

Want op de KPN Box met nieuwste firmware zou het nu ook moeten werken dacht ik.


Ik weet het niet, ik heb helaas geen V9 meer liggen.Enkel V10.Maar volgens mij hoort het gewoon plug & play te zijn.

Wellicht dat in dit menu iets te doen valt:

 

In dit topic staat dat het toch wel echt zou moeten werken:

Misschien kan de TS, @gjmdirkse , er iets over zeggen?

 

Wat je ook kan doen:

De V9 omruilen via de modemcheck, en dan de Box 12 inleveren.Je krijgt met die wissel zeer waarschijnlijk de V10 waar het sowieso op werkt op dit moment, maar met de V9 moet het ook gewoon werken.Maar ik denk dat je dingen testen met de Box 12 wel leuk vind, en deze optie liever niet wil😉

 

Overigens werkt IPv6 prefix delegation met de Box 12 ook met de nieuwe update nog niet goed had ik gelezen.

 

 

 


Wat je ook kan doen:

De V9 omruilen via de modemcheck, en dan de Box 12 inleveren.Je krijgt met die wissel zeer waarschijnlijk de V10 waar het sowieso op werkt op dit moment, maar met de V9 moet het ook gewoon werken.Maar ik denk dat je dingen testen met de Box 12 wel leuk vind, en deze optie liever niet wil😉

Waarom denkt u dat ik de v10 zou krijgen?


Hoi @Nick83 ,

Excuus voor de late reactie.

Momenteel krijg je bij een omruil van oudere modems (V8 , V9) meestal een V10  lees ik hier op het forum.Dit gaf een KPN monteur ook aan.

Als je de tool doorloopt krijg je als het goed is ook te zien welk modem gestuurd word, als dat een V10 is zou ik wel de poging wagen.Of je dan de Box 12 of V9 terugstuurt is aan jou de keus.

Â